dc.description.abstract | Τα τελευταία χρόνια, το φαινόμενο της σχολικής βίας και επιθετικότητας μετατρέπεται σε μείζον κοινωνικό πρόβλημα, λαμβάνοντας ραγδαίες και ανησυχητικές διαστάσεις. Πρόκειται για ένα φαινόμενο πολυπρισματικό, καθώς οφείλεται σε πληθώρα παραγόντων, έχει πολλές συνέπειες και εμπλέκει ένα μεγάλο αριθμό προσώπων. Εξαιτίας αυτού, αποτελεί ένα πεδίο που συγκεντρώνει συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον σε ερευνητικό επίπεδο παγκοσμίως. Εδώ, λοιπόν, καλείται το σχολείο και κατ’ επέκταση ο εκπαιδευτικός, ως ο βασικότερος ‘’εκπρόσωπός’’ του, να αναδείξουν τη σημασία και τον τρόπο παρέμβασής τους για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινομένου, αξιοποιώντας ευεργετικά την ιδιότητά τους, ως ο σημαντικότερος φορέας κοινωνικοποίησης για τους μαθητές.
Όπως, ωστόσο, επισημαίνει και ο Goleman (2011), ο θεμέλιος λίθος των κοινωνικών δεξιοτήτων και της ‘’κοινωνικοποίησης’’ γενικότερα, αποτελούν οι επικοινωνιακές δεξιότητες. Οι δεξιότητες αυτές αποτελούν ίσως το σημαντικότερο εργαλείο για τον εκπαιδευτικό και τους μαθητές, ώστε να διαχειριστούν επιτυχώς τις αναπτυσσόμενες διαπροσωπικές σχέσεις, συντελώντας στην πρόληψη και αντιμετώπιση βίαιων και επιθετικών συμπεριφορών.
Υπό αυτήν την οπτική, η παρούσα εργασία εστιάζεται στις επικοινωνιακές δεξιότητες που πρέπει να αναπτύξει ο εκπαιδευτικός, στηριζόμενος σε δύο άξονες. Αφενός, μέσω των δικών του βελτιωμένων δεξιοτήτων να αποτελέσει πρότυπο εκπαιδευτικού συμβούλου-ρήτορα για τα παιδιά, και αφετέρου να ασκήσει τους ίδιους τους μαθητές στην ανάπτυξη των κατάλληλων επικοινωνιακών δεξιοτήτων με απώτερο στόχο την εξάλειψη περιστατικών σχολικής βίας.
In recent years, the phenomenon of school violence and aggression turns into a major social problem, taking rapid and alarming dimensions. This is a phenomenon polyprismatic, due to a variety of factors, has many implications and involves a large number of persons. Because of this, it is a field that attracts growing interest in research worldwide. Here, then, is called the school and the teacher, as the main ‘’representative’’, to highlight the importance and their way of intervention to effectively counter the phenomenon, beneficially utilizing their capacity, as the most important institution of socialization for students.
As, however, notes and Goleman (2011), the cornerstone of social skills and ‘’socializing’’ more generally, are communication skills. These skills are perhaps the most important tool for teachers and students, in order to handle successfully the developing interpersonal relationships, contributing to the prevention and treatment of violent and aggressive behaviors.
Under this perspective, this study focuses on the communication skills that the teacher needs to develop, relying on two axes. On the one hand, through his own improved skills to become a model educational consultant-orator for the children, and secondly to bring pupils themselves in developing appropriate communicative skills with the ultimate goal of eliminating incidents of school violence. | en_US |