Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπων Καθηγητής: Μπαρκούκης Βασίλειος
dc.contributor.authorΛυτροσυγγούνη, Ελευθερία
dc.contributor.otherΑξιολογητές: Τσορμπατζούδης Χαράλαμπος, Σέμογλου Κλειώ
dc.date.accessioned2016-06-14T08:00:17Z
dc.date.available2016-06-14T08:00:17Z
dc.date.issued2015-03-24
dc.identifier.other310 ΛΥΤ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/183
dc.description.abstractΗ «παιδαγωγική του παιχνιδιού» περιλαμβάνει και προτείνει το παιχνίδι ως μέσο αγωγής και ως μέθοδο διδασκαλίας. H παιδαγωγική προαγωγή των παιδιών επιτυγχάνεται μέσω της ενασχόλησης του παιδιού με το παιχνίδι και το παιχνίδι προτείνεται ως μέθοδος για τις οργανωμένες διαδικασίες μάθησης. Η κίνηση στην προσχολική ηλικία είναι ο πρωταρχικός και κυρίαρχος τρόπος έκφρασης, δράσης, επικοινωνίας και ολόπλευρης ανάπτυξης των παιδιών (Weisberg,2000). Στην παρούσα εργασία διερευνήθηκε η επίδραση της δημιουργικής κίνησης στη Φυσική Αγωγή στην παιγνιώδη συμπεριφορά παιδιών προσχολικής ηλικίας. Στην έρευνα συμμετείχαν 120 παιδιά (94 νήπια και 26 προνήπια) ηλικίας 3-5 ετών που φοιτούσαν σε έξι τάξεις Νηπιαγωγείων του Δήμου Θεσσαλονίκης. Τα παιδιά του δείγματος χωρίστηκαν στην ομάδα παρέμβασης και την ομάδα ελέγχου. Τα παιδιά που αποτέλεσαν την ομάδα παρέμβασης παρακολούθησαν ένα κινητικό πρόγραμμα παρέμβασης για την βελτίωση της παιγνιώδους συμπεριφοράς τους για διάστημα τριών μηνών. Τα εργαλεία μέτρησης που χρησιμοποιήθηκαν για την αξιολόγηση του δείγματος πριν και μετά την παρέμβαση ήταν το ερωτηματολόγιο της παιγνιώδους συμπεριφοράς και η δοκιμασία κινητικής δημιουργικότητας Thinking Creatively in Action and Movement (TCAM, Torrance, 1981). Από τη στατιστική ανάλυση προέκυψε ότι τα παιδιά της ομάδας παρέμβασης μετά την παρέμβαση παρουσίασαν βελτίωση στην παιγνιώδη συμπεριφορά και τη δημιουργικότητά τους σε σχέση με τους μαθητές που ανήκαν στην ομάδα ελέγχου. Η βελτίωση αυτή που παρατηρήθηκε αποδίδεται στο περιεχόμενο και τη δομή του παρεμβατικού προγράμματος σε συνδυασμό με τη μέθοδο της καθοδηγούμενης εφευρετικότητας και αποκλίνουσας παραγωγικότητας που εφαρμόστηκε. The “play pedagogy” includes and suggests play as a way of treatment and at the same time as a way of teaching children. The educational promotion of children is achieved by playing and play is suggested as a method of the organized procedure of learning. Movement in preschool ages is the main and dominant way of expression, action, communication and fully development of children (Weisberg, 2006). In the present study the impact of creative movement of Physical Education in playfulness of pre-schoolers, has been investigated. The participants of the study were one hundred twenty students (ninety-four toddlers and twenty-six pre-toddlers) aged three to five years old, that attended six sections of Kindergarden in the Municipality of Thessaloniki. The sample was divided in two different groups: the “intervention group” and the “control group”. Children that participated in the “intervention group” attended a specific movement three-month intervention program aiming at the development of playfulness ability. The tools used to measure and evaluate the sample pre and post the intervention program were: the questionnaire of playfulness and the Torrance test: Thinking Creatively in Action and Movement (TCAM, 1981). The statistic analysis revealed that children of the “intervention group” showed improvement in playfulness and creativity as well comperatively to the children of the “control group”. The improvement found is assigned to the content and the structure of the “intervention program” in combination with the teaching methods used. (that were the method of guided ingenuity and the method of deriant productivity)el_GR
dc.format.extent101 σ.
dc.language.isoελληνικήel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΠαρέμβασηel_GR
dc.subjectΠαιχνίδιel_GR
dc.subjectΣυμπεριφοράel_GR
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel_GR
dc.subjectInterventionel_GR
dc.subjectPlayel_GR
dc.subjectPreschool ageel_GR
dc.subjectBehaviorel_GR
dc.titleΗ επίδραση ενός προγράμματος παρέμβασης στη βελτίωση της παιγνιώδους συμπεριφοράς στην προσχολική ηλικίαel_GR
dc.typeOtherel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record