Η γλωσσική διαδικασία μέσα από τις δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής σε παιδιά προσχολικής ηλικίας
Abstract
Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία, εντρυφεί στην ακαδημαϊκή πορεία και εξέλιξη του επιστημονικού πεδίου της Δημιουργικής Γραφής από τα πρώτα βήματά της ως σήμερα. Ερευνάται η υποστήριξη της γλωσσικής διαδικασίας που ακολουθείται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και πώς εκλαμβάνουν την ενασχόλησή τους με τη Δημιουργική Γραφή. Αναδεικνύεται η σημαντικότητα του ρόλου του εκπαιδευτικού σε όλες τις σχολικές βαθμίδες. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας μελετάται η Λογοτεχνία στην Προσχολική ηλικία καθώς και η προσφορά της Δημιουργικής Γραφής στην ενασχόληση παιδιών με αυτή. Στην συνέχεια, προσεγγίζεται ο τρόπος διδασκαλίας της Δημιουργικής Γραφής στο νηπιαγωγείο αλλά και η γλώσσα στην προσχολική ηλικία. Η Δημιουργική Γραφή στην εκπαίδευση αποτελεί ένα καίριο ζήτημα με μεγάλο ενδιαφέρον προς διερεύνηση τόσο πριν μερικά χρόνια όσο και σήμερα. Αναφέρεται η διδασκαλία της Δημιουργικής Γραφής και το πόσο ένας εκπαιδευτικός μπορεί να λειτουργεί περισσότερο δημιουργικά μέσα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα όλων των βαθμίδων. Το δεύτερο κομμάτι της εργασίας αποτελεί το ερευνητικό μέρος όπου γλωσσικές δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής, εφαρμόζονται σε παιδιά νηπιακής ηλικίας με παιγνιώδη τρόπο. Τέλος, καταγράφονται οι παρατηρήσεις των παιδιών για τα παιχνίδια αυτά, τα αποτελέσματα, τα συμπεράσματα και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν προκειμένου να ολοκληρωθούν οι συγκεκριμένες δραστηριότητες.