Προτεινόμενες δραστηριότητες δημιουργικής γραφής σε παιδιά έκτης δημοτικού στο πλαίσιο του μαθήματος της γλώσσας
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία είναι η κατάθεση δημιουργικών δραστηριοτήτων στον εκπαιδευτικό της ΣΤ΄ τάξης του δημοτικού ώστε να συμπληρώσει την ύλη της τάξης του στο πλαίσιο του γλωσσικού μαθήματος. Στο θεωρητικό μέρος γίνεται προσδιορισμός του όρου Δημιουργική Γραφή και τονίζεται η σημαντικότητα της δημιουργικότητας στην εκπαίδευση. Ενώ το ΑΠΣ του 2011 προτείνει πολλές δραστηριότητες, πραγματικά στο πνεύμα της Δημιουργικής Γραφής, οι ασκήσεις των σχολικών εγχειριδίων απέχουν σημαντικά. Η κύρια τάση της διδακτικής της Γλώσσας από δραστηριότητες μη δημιουργικές, που εμμένουν στα γραμματικά φαινόμενα, την επιχειρηματολογία και τη σύνταξη άρθρων ή επιστολών. Η πρότασή μας, αφού θέσουμε τα χαρακτηριστικά ενός εργαστηρίου Δημιουργικής Γραφής, είναι ακριβώς η μετεξέλιξη της τάξης σε ένα εργαστήρι. Για τον σκοπό αυτό παρουσιάζονται εβδομήντα (70) ασκήσεις Δημιουργικής Γραφής βασισμένες στα δεκαεπτά κεφάλαια του σχολικού βιβλίου της γλώσσας της Έκτης Δημοτικού. Ακολουθεί το ερευνητικό κομμάτι της εργασίας με την παρουσίαση ενός διδακτικού σχεδίου μαθήματος Δημιουργικής Γραφής σε μαθητές έκτης δημοτικού και αμέσως μετά η καταγραφή των συμπερασμάτων-παρατηρήσεων, ενώ ακολουθεί κι ένα ολιγόωρο ενδεικτικό project πάνω σε επιλεγμένες ποιητικές ενότητες.