Φοιτητές/Απόφοιτοι Π.Μ.Σ. "Δημιουργική Γραφή" και Συγγραφική Παραγωγή: μια ποσοτική και ποιοτική προσέγγιση.
Abstract
Αρχικά, στο θεωρητικό πλαίσιο της εργασίας, αναζητούνται οι απαρχές της Δημιουργικής Γραφής, όπως αυτές εντοπίζονται στην Αθήνα της κλασικής εποχής. Ακολουθώντας την ιστορική διαδρομή της Δημιουργικής Γραφής έως και την κατοχύρωση της ως γνωστικό αντικείμενο διεθνώς, ξετυλίγεται και η πορεία της στον Ελλαδικό χώρο. Παράλληλα, αποτυπώνονται οι σύγχρονες τάσεις γύρω από τη Δημιουργική Γραφή στο εκπαιδευτικό σύστημα και την εκδοτική παραγωγή. Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στο πρώτο, μοναδικό -μέχρι πρότινος- στην Ελλάδα, Π. Μ. Σ. «Δημιουργικής Γραφής» του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα έχει διατελέσει καθοριστικό ρόλο μέσω των δράσεων του, στην προώθηση της Δημιουργικής Γραφής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, «νομιμοποίησε» στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα τη διδασκαλία της Δημιουργικής Γραφής και την καθιέρωσε ως γνωστικό αντικείμενο στην ακαδημαϊκή κοινότητα της χώρας μας. Στη συνέχεια, διεξάγουμε ποιοτική και ποσοτική έρευνα, η οποία αφορά στους φοιτητές/αποφοίτους του Π.Μ.Σ. «Δημιουργική Γραφή: Συγγραφή-Εκπαίδευση» του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνήσει το προφίλ των φοιτητών/αποφοίτων του Π.Μ.Σ., καθώς και τη σχέση τους με την εκπαίδευση, την ενεργή ενασχόλησή τους με τη συγγραφή, τη δημοσίευση και την εκδοτική παραγωγή λογοτεχνικών έργων. Επιχειρεί να ανιχνεύσει και να αποτυπώσει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, τις εκπαιδευτικές ανάγκες, τις τάσεις, τις απόψεις-προτάσεις των μεταπτυχιακών φοιτητών/αποφοίτων για το Π.Μ.Σ., τη συγγραφή και την εκδοτική παραγωγή, προκειμένου να δοθούν απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα και να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα.