Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπων Καθηγήτρια: Σοφία Αυγητίδου
dc.contributor.authorΚαρατάσιου, Ζωή
dc.contributor.otherΕξεταστική Επιτροπή: Α. Γρηγοριάδης, Ιωάννης Μπέτσας
dc.date.accessioned2016-06-14T08:18:28Z
dc.date.available2016-06-14T08:18:28Z
dc.date.issued2015-02-18
dc.identifier.other304 ΚΑΡ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/185
dc.description.abstractΣτη παρούσα μελέτη εξετάζονται οι δηλώσεις 38 (εν ενεργεία) και 25 (υποψηφίων) εκπαιδευτικών, της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, σχετικά με το κλίμα αποδοχής στην τάξη και τις στρατηγικές ενίσχυσής τους. Σε ερωτηματολόγιο με ανοικτές ερωτήσεις καταγράφονται αρχικά, οι βασικές επιδιώξεις τους, έπονται τα προβλήματα αποδοχής που αναγνωρίζουν στην τάξη και τα αίτιά τους και τέλος οι στρατηγικές που χρησιμοποιούν για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αποδοχής. Υιοθετήθηκε η ποιοτική ανάλυση των δεδομένων (Milies & Huberman, 1994). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί επιδιώκουν σε ένα μεγάλο βαθμό ένα θετικό κλίμα για την τάξη · που ερμηνεύεται από τους εν ενεργεία εκπαιδευτικούς περισσότερο μέσα από την αποδοχή που εκδηλώνουν οι συνομήλικοι μεταξύ τους, ενώ από τους υποψηφίους εκπαιδευτικούς σε μεγαλύτερο βαθμό μέσα από τις θετικές συμπεριφορές και τα θετικά συναισθήματα των παιδιών. Σχετικά με τα προβλήματα στην τάξη, οι εκπαιδευτικοί εντοπίζουν το πρόβλημα κυρίως σε συγκεκριμένα παιδιά -περισσότερο στους αλλοδαπούς μαθητές και στα παιδιά με «άσχημη» συμπεριφορά- , ενώ οι φοιτητές στην έλλειψη κλίματος αποδοχής, όπως γίνεται φανερό στις κλειστές παρέες- κλίκες των παιδιών. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί (εν ενεργεία και υποψήφιοι), επιρρίπτουν τα αίτια του ζητήματος στην τάξη στα χαρακτηριστικά του παιδιού, ενώ για τους εκπαιδευτικούς ακολουθούν ως αίτια οι εξωσχολικοί παράγοντες και για τους φοιτητές το πλαίσιο της τάξης. Παρ’ όλα αυτά, και στις δύο ομάδες, η κατηγορία με τη μεγαλύτερη συχνότητα, είναι αυτή της οικογένειας «ως κύρια πηγή των ευθυνών». Στη έρευνα παρατηρείται δείγμα εκπαιδευτικών που δεν αντιμετωπίζουν την έλλειψη αποδοχής ως σχεσιακό ζήτημα, αλλά απλά το περιγράφουν ως πρόβλημα. Σχετικά με τις στρατηγικές αντιμετώπισης, και οι δύο κατηγορίες εκπαιδευτικών ανέφεραν στην πλειοψηφία τους ορθές τεχνικές αντιμετώπισης του ζητήματος που τους απασχολεί, που παρ’ όλα αυτά δεν οδηγούν από μόνες τους στην υπέρβασή του. Εντέλει, δεν παρατηρήθηκαν συσχετίσεις των επιδιώξεων των εκπαιδευτικών με τις πεποιθήσεις τους για το ζήτημα της αποδοχής και τα αίτιά του. This study examined the 38 early childhood education teachers and 25 student teachers, in Central and Western Macedonia, in an open-ended questionnaire regarding their concerns about classroom climate and peer acceptance (concerns, reasoning, related strategies). By using the qualitative analysis of the questionnaire data it is evident that the majority of teachers are seeking a positive school climate; meaning more acceptance (in-service teachers) and more positive attitudes and positive emotions (student teachers). About the perceived problems in their classrooms, teachers identify the problem mainly in relation to the specific characteristics of children, these being mainly attributed to the existence of foreign students in the class and children with negative behavior. Student’s teachers perceive as a problem the lack of peer acceptance and the existence of cliques. Most teachers (both in-service and pre-service) attribute the causes of the problem to the characteristics of children and the family background. Important is the fact that some teachers do not address the problem of non- acceptance as a relational one. Regarding coping strategies, most teachers referred to several techniques, which nevertheless do not lead necessarily to overcoming the problem. Finally, no correlations were found among teachers’ general goals and their beliefs about peer acceptance and related factors.el_GR
dc.format.extent150 σ.
dc.language.isoελληνικήel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΠεποιθήσειςel_GR
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel_GR
dc.subjectΑποδοχήel_GR
dc.subjectΖήτημαel_GR
dc.subjectΣτρατηγικέςel_GR
dc.subjectBeliefsel_GR
dc.subjectTeachersel_GR
dc.subjectAcceptanceel_GR
dc.subjectProblemel_GR
dc.subjectStrategiesel_GR
dc.titleΟι πεποιθήσεις των υποψηφίων και εν ενεργεία εκπαιδευτικών για το κλίμα αποδοχής και οι στρατηγικές ενίσχυσής τουςel_GR
dc.title.alternativeThe teacher’s (pre- service and in-service) beliefs of peer acceptance and strategies to strengthen themel_GR
dc.typeOtherel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record