Η διδασκαλία της μοντέρνας ποίησης στην ΣΤ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου με το συνδυασμό της Δημιουργικής Γραφής και της Διαθεματικής και Διεπιστημονικής προσέγγισης
Abstract
Στην παρούσα διπλωματική εργασία που εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Μεταπττυχιακού Προγράμματος του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας «Δημιουργική Γραφή», αφού εξεταστεί η θέση της ποίησης στο Δημοτικό Σχολείο και πώς την αντιμετωπίζουν τα σύγχρονα Προγραμμάτα Σπουδών και το Διαθεματικό Πλαίσιο Σπουδών, κατατίθεται μία άλλη πρόταση παρέμβασης για τη διδασκαλία της μοντέρνας ποίησης. Εξετάζεται η συμβολή της Δημιουργικής Γραφής στην εκπαίδευση και ειδικά στο Δημοτικό Σχολείο. Ενώ η λογοτεχνία αποτελεί το παλαιότερο διδακτικό αντικείμενο στο ελληνικό σχολείο, δεν αντιμετωπίζεται ως καλλιτεχνικό αντικείμενο, αλλά ως γλωσσικό μάθημα. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση μιας άλλης διδακτικής πρότασης για τη διαθεματική προσέγγιση στη δημιουργική και διακαλλιτεχνική διδασκαλία της ποίησης με στόχο την ανάπτυξη των συναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών μέσα από τη βαθύτερη ενασχόλησή τους με τη μοντέρνα ποίηση, τη συγγραφή ποιημάτων και τη δραματοποίησή τους συνδυάζοντας τις τέχνες μεταξύ τους. Έτσι, στο Δημοτικό Σχολείο Αιαντείου Σαλαμίνας υλοποιήθηκε ένα σχέδιο μαθήματος εξαμηνιαίας διάρκειας με θεματικό άξονα ποιήματα της λεγόμενης γενιάς του ΄30, του Κ.Π. Καβάφη και του Τάσου Λειβαδίτη (α’ μεταπολεμική γενιά).