Απόψεις εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής του Νομού Φλώρινας για την επίδραση των καιρικών συνθηκών στη διδακτική διαδικασία
Abstract
Η Φυσική Αγωγή αποτελεί ένα από τα πιο ευεπηρέαστα διδακτικά αντικείμενα του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών. Η ανάγκη ύπαρξης συγκεκριμένων προδιαγραφών για την υλοποίηση του μαθήματος δημιουργεί συγκεκριμένες προκλήσεις και περιορισμούς, τα οποία θα πρέπει να αντιμετωπίσουν και ξεπεράσουν οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής, έτσι ώστε να πραγματοποιήσουν απρόσκοπτα το μάθημά τους. Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις θέτουν οι υπάρχουσες κατά τη διάρκεια του μαθήματος καιρικές συνθήκες, που συχνά αναγκάζουν σε πλήρη αλλαγή του περιεχομένου του μαθήματος ή και κάποιες φορές σε ακύρωσή τους. Σε μια περιοχή, όπως η Φλώρινα, όπου κυριαρχούν ιδιάζουσες καιρικές συνθήκες, οι προκλήσεις αυτές είναι πολύ πιο συχνές και μεγάλες, γι’ αυτό και η παρούσα έρευνα μελετά τις απόψεις των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής σχετικά με την επιρροή των καιρικών συνθηκών στη διδακτική τους διαδικασία. Στα πλαίσια της ανίχνευσης των διαφόρων τάσεων στις απόψεις των εκπαιδευτικών, αναπτύσσεται στο πρώτο κεφάλαιο η Φυσική Αγωγή στον εκπαιδευτικό χώρο και η διδασκαλία της, ενώ, ακολούθως γίνεται η ανάπτυξη της μεθοδολογίας που χρησιμοποιήθηκε στην παρούσα έρευνα, με τα συμπεράσματα της έρευνας να αναπτύσσονται και να αναλύονται στο τρίτο κεφάλαιο.
Physical Education (PE) remains one of the most variable subjects of the National Curriculum. The much needed prerequisites in order for the lesson to be realized create certain challenges and bylaws, which PE teachers have to face and overcome, so that their lesson continues without problems. One of the biggest challenges is set by the weather existing through lessons, as it can be responsible for alterations or even cancellations of the lesson. In an area, such as Florina, where quite often extreme weather conditions occur, these challenges are even greater. To this point, our research focuses on the PE teachers’ opinions on the effect of the weather on their teaching. In order to establish possible patterns on these opinions, Physical Education is researched as a curriculum as well as teaching subject, whereas later we focus on the methodology and research we conducted, finally drawing useful conclusions