Η εκπαιδευτική πολιτική για τους ξενόφωνους πληθυσμούς στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού δημοτικισμού (1916-1926)
Abstract
Η παρούσα μελέτη εστιάζει στην εκπαιδευτική πολιτική για τους ξενόφωνους πληθυσμούς στο πλαίσιο του Εκπαιδευτικού Δημοτικισμού κατά τη χρονική περίοδο 1916-1926. Το περιεχόμενο της έρευνας εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο της ιστορίας της νεοελληνικής εκπαίδευσης και έχει ως σκοπό τη μελέτη της εκπαιδευτικής πολιτικής. Για τον προσδιορισμό της εκπαιδευτικής πολιτικής που εφαρμόστηκε στην εκπαίδευση των ξενόφωνων πληθυσμών, μελετήθηκαν και αναλύθηκαν κείμενα και αρχεία της περιόδου 1905-1925, που περιλαμβάνουν τις απόψεις των δημοτικιστών για τη διδασκαλία και γενικότερα την εκπαίδευση των ξενόφωνων. Ως μέθοδος ανάλυσης των κειμένων των δημοτικιστών και λόγω της φύσης της έρευνας υιοθετήθηκε η Ιστορική-Ερμηνευτική μέθοδος για την κατανόηση του ιστορικού παρελθόντος της νεοελληνικής εκπαίδευσης. Από την ερμηνευτική ανάλυση των κειμένων και του αρχειακού υλικού αναδεικνύονται οι παράμετροι της εκπαιδευτικής πολιτικής της εκπαίδευσης των ξενόφωνων, η συμβολή του σχολείου στη γλωσσική τους αφομοίωση και η διαφοροποίηση σε γλωσσικό, παιδαγωγικό και πολιτικό επίπεδο της εκπαιδευτικής πολιτικής που συστήθηκε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού δημοτικισμού από την πολιτική που πρότεινε το μέχρι τότε παραδοσιακό πλαίσιο άσκησης της εκπαιδευτικής πολιτικής.
This study focuses on educational policy for minorities within the framework of educational demotic during the period 1916-1926. Research forms in the broader context of the history of Modern Greek education and aims to study education policy. For the determination of educational policy implemented in the education of minorities were studied and analyzed documents and records of the period 1905-1925, which include the demotic's views for teaching and general education of minorities. As a method of demotic's texts analysis and due to the nature of the research has benn adopted the Historic-Interpretative method for understanding the historical past of the Modern Greek education. From the interpretive analysis of texts and archival material are highlighted the parameters of education policy for education of minorities within the educational demotic framework, the national and social issues which were associated with the treatment of linguistic diversity of minorities, the contribution of the school to linguistic assimilation and the differentiation in linguistic, pedagogical and political level, of the education policy that established within the educational demotic framework from the policy that proposed the hithert to traditional framework of educational policy.