Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βαμβακίδου Ιφιγένεια
dc.contributor.authorΤσίτσελα, Έλενα
dc.date.accessioned2016-06-15T08:09:40Z
dc.date.available2016-06-15T08:09:40Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.other361 ΤΣΙ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/189
dc.description.abstractΚουλτούρα και πολιτισμός. Δύο έννοιες που μέσα στο ρου της Ιστορίας άλλοτε γίνονται ταυτόσημες άλλοτε αντίθετες και άλλοτε αλληλοεξαρτώμενες. Η νοηματική αποτύπωση του ορισμού ποικίλει καθώς η ερμηνευτική προσέγγιση των κοινωνικών- οικονομικών- πολιτικών μετασχηματισμών αφενός γίνεται ετεροχρονισμένα αφετέρου διανθίζεται από την πολιτική σκοπιά του ερευνητή. Παρά ταύτα διατυπώνεται μια γενική ομολογία τουλάχιστον ως προς ένα παράγωγο του πολιτισμού και της κουλτούρας: αυτού της μαζικής κουλτούρας. Η ερμηνευτική ανάλυση του φαινόμενου σαφώς και διαφέρει αλλά η διεπιστημονικότητα δύναται να ανιχνεύσει την μαζική κουλτούρα απ’ όλες τις οπτικές γωνίες. Η μουσική εν γένει αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ευρύτερης κουλτούρας. Το είδος της δημοφιλούς μουσικής αναγνωρίζεται με τη σειρά του ως φαινόμενο, έκφανση ή ακόμα και έξη της μαζικής κουλτούρας. Χωρίς να είναι αυστηρά οριοθετημένα τα χαρακτηριστικά της, το είδος αυτό υπεισέρχεται σε μια πληθώρα προσεγγίσεων οι οποίες διαμορφώθηκαν μέσα στο πλαίσιο του μοντερνισμού και του μεταμοντερνισμού. Η εργασία αυτή εξετάζει την ποικιλοτροπία με την οποία προσεγγίστηκε η μαζική κουλτούρα και η δημοφιλής μουσική από τους θεωρητικούς της Σχολής της Φρανκφούρτης και από αυτούς του μεταμοντερνισμού ως προς τη σημασία που αποκτά μέσα στην ανθρώπινη κοινωνία, το ρόλο αλλά και τη δυναμική που ασκεί στα μέλη της. Culture and civilization; two concepts which in the course of history are sometimes identical, sometimes opposed to each other and sometimes are interdependent. The conceptual definition varies as the interpretative approach of the social, economic and political transformations on the one hand differs in time and on the other hand is being affected by the political perspective of the researcher. Nevertheless, it is a fact that a general consensus is expressed according to a certain derivative of civilization and culture: the mass culture. The interpretative analysis of the phenomenon clearly varies but the interdisciplinarity can examine the phenomenon of the mass culture from all angles. The music is generally an integral part of the culture. The type of popular music recognized in turn as a phenomenon or a facet of mass culture. Without being strictly delimited its characteristics, popular music is included in a plurality of approaches which were formed in the context of modernism and postmodernism. This thesis examines the various ways in which the theorists of the Frankfurt School and those of postmodernism approached mass culture and popular music regarding the importance that acquires in the human society and also the role and the effect on its members.el_GR
dc.format.extent80 σ.
dc.language.isoελληνικήel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΜαζική κουλτούραel_GR
dc.subjectΣχολή της Φρανκφούρτηςel_GR
dc.subjectΜοντερνισμόςel_GR
dc.subjectΜεταμοντερνισμόςel_GR
dc.subjectΚατανάλωση της μουσικήςel_GR
dc.subjectΟμογενοποίησηel_GR
dc.subjectΜουσική βιομηχανίαel_GR
dc.subjectΔημοφιλής μουσικήel_GR
dc.subjectMass cultureel_GR
dc.subjectFrankfurt schoolel_GR
dc.subjectModernizationel_GR
dc.subjectMeta-modernizationel_GR
dc.subjectConsumption of musicel_GR
dc.subjectHomogenizationel_GR
dc.subjectMusic industryel_GR
dc.subjectPopular musicel_GR
dc.titleΗ μαζική κουλτούρα από τη Σχολή της Φρανκφούρτης στον μεταμοντερνισμό: η περίπτωση της δημοφιλούς μουσικήςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή εργασίαel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record