Show simple item record

dc.contributor.advisorΤσακιρίδου, Ελένη
dc.contributor.authorΓκορένα, Ελευθερία
dc.date.accessioned2020-11-24T09:08:38Z
dc.date.available2020-11-24T09:08:38Z
dc.date.issued2017-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1921
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης-Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια παρατηρείται έντονη στροφή των ερευνών των επιστημόνων παγκοσμίως στη μελέτη των παραγόντων που ασκούν επιρροή στην αποτελεσματική λειτουργία του Σχολείου. Ένας από αυτούς είναι οι συγκρούσεις που εγείρονται μεταξύ εκπαιδευτικών και οι οποίες επηρεάζουν και συχνά κλονίζουν τις σχέσεις τους και το σχολικό κλίμα. Η παρούσα διπλωματική εργασία σκοπεύει να διερευνήσει το φαινόμενο των συγκρούσεων μεταξύ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ειδικότερα εξετάζει τις απόψεις τους σχετικά με τις μεταξύ τους σχέσεις, τις αιτίες εκδήλωσης του φαινομένου και τη συχνότητά του. Επίσης, μελετά τις συνέπειες και τις προτιμώμενες στρατηγικές διαχείρισής του. Τέλος επιδιώκεται, μέσω των απαντήσεων των ερωτώμενων, να εξαχθούν συμπεράσματα σχετικά με την επιλογή του κατάλληλου σταδίου διευθέτησης των συγκρούσεων για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του Δημοτικού Σχολείου. Η διερεύνηση του φαινομένου των συγκρούσεων πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια της ποσοτικής μεθόδου. Το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε ήταν το “Conflict Management Strategies Scale” των Holton & Holton (1992) και μέρος του ερωτηματολογίου της έρευνας των κ. Μητσαρά και Ιορδανίδη (2015), έγινε δηλαδή συνδυασμός των δύο για την εξαγωγή ακριβέστερων αποτελεσμάτων της έρευνας. Το δείγμα που προέκυψε ήταν 305 εκπαιδευτικοί του Νομού Κοζάνης. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με τη βοήθεια του στατιστικού πακέτου IBM SPSS Statistics 20.0. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί διατηρούν καλές σχέσεις μεταξύ τους. Θεωρούν τη σύγκρουση αρνητικό φαινόμενο που περιορίζεται σε λεκτικό επίπεδο. Κυριότερη αιτία συγκρούσεων στα σχολεία θεωρούνται οι ατομικές διαφορές και οι εκπαιδευτικοί επιλέγουν να διαχειριστούν τη σύγκρουση όταν προσωποποιείται από τους συμμετέχοντες. Προτιμώμενη στρατηγική διαχείρισής της είναι η μέθοδος της συνεργασίας. Over the last years, there has been an intense scientific interest on the study of factors that influence the effective functions of schools. One of these are the conflicts arisen among teachers which influence and, often, unsettle their relations and the school climate. This dissertation aims at exploring the phenomenon of conflicts among teachers of Primary Education. Specifically, it aims at the exploration of their ideas with connection to their in-between relations, the causes of the phenomenon and its frequency. Moreover, it studies the consequences and the preferred strategies of managing it. In the end, considering the answers of these questioned, it is aimed to draw conclusions relevant to the choice of the arppropriate stage of solving these conflicts for the more effective function of the Primary School. The investigation of the phenomenon of conflicts was made with the quantitive method. The questionnaire used was “Conflict Management Strategies Scale” of Holton & Holton (1992) and part of the questionnaire survey carried out by Mitsara and Iordanidis (2015), which means there was a combination of the two for the most effective outcomes of the survey. The sample which came out was 305 teachers in Kozani country. The data was analysed with the help of the statistics package IBM SPSS Statistics 20.0. The outcomes of the survey showed that teachers maintain good relations inbetween. They consider the conflict as a negative phenomenon which is restricted in verbal level. The main cause of conflicts in schools are considered to be the individual differences and the teachers choose to manage the conflict when it becomes personal on the part of the participants. The cooperative method is the preferred strategy for managing it.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectσύγκρουσηen_US
dc.subjectεκπαιδευτικοίen_US
dc.subjectπρωτοβάθμια εκπαίδευσηen_US
dc.subjectσχολική μονάδαen_US
dc.subjectconflicten_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjectschool uniten_US
dc.titleΔιερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τις συγκρούσεις στη Σχολική Μονάδαen_US
dc.title.alternativeInvestigating the opinions of Primary School teachers on the conflicts in the School Uniten_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record