Show simple item record

dc.contributor.advisorΜπέτσας, Ιωάννης
dc.contributor.authorΑθανασιάδου, Ιωάννα
dc.date.accessioned2020-11-24T09:33:25Z
dc.date.available2020-11-24T09:33:25Z
dc.date.issued2017-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1922
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης-Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΗ μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο αποτελεί μια εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία στη ζωή του παιδιού. Τα παιδιά εγκαταλείπουν την μικρή κοινωνία του νηπιαγωγείου για να γίνουν μέλη μιας μεγαλύτερης ομάδας, αυτής του δημοτικού σχολείου. Σημείο αναφοράς είναι οι απαιτήσεις αλλά και οι προκλήσεις που πρόκειται να αντιμετωπίσουν σε αυτό το «μεγάλο» σχολείο, οι οποίες δεν έχουν να κάνουν μόνο με τις δυσκολίες στα μαθήματα, αλλά περαιτέρω και στην ένταξη των μικρών μαθητών στη σχολική ζωή και κατά συνέπεια στην κοινωνία. Προκειμένου να επιτευχθεί μια όσο το δυνατόν πιο ομαλή μετάβαση των νηπίων από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό και για να αποφευχθούν οι δυσκολίες οι οποίες παρατηρούνται, θα πρέπει να δημιουργηθούν εκείνες οι προϋποθέσεις που να το ευνοούν. Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να παρουσιάσουμε και να αναπτύξουμε τους παράγοντες που θα βοηθήσουν και θα ευνοήσουν την ομαλή μετάβαση του παιδιού της προσχολικής ηλικίας και την ετοιμότητα του παιδιού αυτού προς την πρωτοβάθμια εκπαίδευση Στο 1ο κεφάλαιο γίνεται μια εισαγωγή και παρουσιάζεται μια θεωρητική θεμελίωση της ομαλής μετάβασης των νηπίων στη σχολική πραγματικότητα και μέσα από βιβλιογραφικές αναφορές οι οποίες παρατίθενται τονίζουν τη σημαντικότητα του θέματος. Στο 2ο κεφάλαιο αναλύεται η καινοτομία και ο ρόλος της στην εκπαιδευτική πραγματικότητα. Εκπαιδευτικά καινοτόμες προσεγγίσεις ευνοούν αυτή τη μετάβαση. Στο 3ο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα σχέδια δράσης ως καινοτόμα πρακτική στο σχολικό πλαίσιο, τα οφέλη που προκύπτουν από τα σχέδια δράσης καθώς και τον τρόπο με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εισάγουν τα σχέδια δράσης στα πλαίσια του μαθήματος. Στο 4ο κεφάλαιο περιγράφουμε πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός μέσω των σχεδίων δράσης να επιτύχει την ομαλή μετάβαση των νηπίων προς το δημοτικό σχολείο, δηλαδή τις δραστηριότητες, τις διαδικασίες και τα μοντέλα που θα επηρεάσουν αυτή την ομαλή μετάβαση των μικρών μαθητών. Στο 5ο κεφάλαιο αναλύεται η μεθοδολογία της έρευνας που θα χρησιμοποιηθεί προκειμένου να δημιουργηθεί ένα ερωτηματολόγιο το οποίο θα αφορά την μετάβαση αυτή. Στο 6ο κεφάλαιο παρατίθενται τα αποτελέσματα της έρευνας και επιπλέον γίνεται διερεύνηση συσχετίσεων ανάμεσα σε μεταβλητές που αφορούν τη συγκεκριμένη έρευνα. Τέλος παρατίθενται τα συμπεράσματα της έρευνας και δίνονται κάποιες προτάσεις για περαιτέρω έρευνα στο μέλλον αλλά και προτάσεις διαμόρφωσης εκπαιδευτικής πολιτικής.The transition of infants from kindergarten to elementary school is an extremely critical experience in the child's life. Children leave the little kindergarten society to join a larger group, that primary school. Reference points are the requirements and the challenges they are going to encounter in this "big" school, which not only have to do with the difficulties in the lessons, but also the inclusion of small pupils in school life and consequently in society . In order to achieve a smooth transition from the kindergarten to the elementary school and to avoid the difficulties that are encountered, the conditions should be created to favor it. The aim of this paper is to present and develop the factors that will help and promote the smooth transition of the child of pre-school age and the child's readiness for primary education The first chapter contributes an introduction and presents a theoretical foundation of the smooth transition of infants into school reality and through bibliographical references which are listed emphasize the importance of the subject. The second chapter analyzes innovation and its role in educational reality. Educationally innovative approaches favor this transition. Chapter 3 presents action plans as an innovative practice in the school context, the benefits of action plans and the way in which teachers can introduce action plans within the course. In the 4th chapter we describe how the teacher through the action plans can achieve the smooth transition of the infant to primary school, ie the activities, processes and models that will affect this smooth transition of the pupils. The fifth chapter analyzes the research methodology to be used to create a questionnaire on this transition. Chapter 6 lists the results of the survey and further investigates correlations between variables relevant to this research. Finally, the findings of the survey are presented and some suggestions for further future research are provided, as well as suggestions for the formulation of educational policy.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.titleΟι εκπαιδευτικοί προσχολικής εκπαίδευσης απέναντι στην πρόκληση της καινοτομίας. Η περίπτωση των σχεδίων δράσης για την ομαλή μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείοen_US
dc.title.alternativePre-primary education teachers towards the challenge of innovation. The case of Action Plans for the smooth transition of infants into primary schoolen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record