dc.description.abstract | Στo πλαίσιo της πτυχιακής μου εργασίας επέλεξα μέσα από 10 εικονογραφημένα
παιδικά λογοτεχνικά βιβλία με θεματολογία τις αναπαραστάσεις της διατροφής και
μέσα από την συμβολή των εικόνων, να μελετήσω ένα από τα σημαντικά θέματα που
συνδέονται με τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας και απασχολούν γονείς και
παιδαγωγούς , την διατροφή και ειδικότερα την υγιεινή διατροφή. Η διατροφική
φροντίδα των παιδιών στην προσχολική ηλικία στοχεύει στην εξάλειψη των
ακατάλληλων διατροφικών συνηθειών που επηρεάζουν την υγεία του ατόμου ως
παιδί, αλλά και αργότερα, ως ενήλικα. Μέσα λοιπόν από τις αναπαραστάσεις της
διατροφής σε αυτά τα βιβλία θα τονιστεί η συνεισφορά τους και ανάδειξή τους σε
οδηγό σωστής διατροφής.
Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στην παιδική λογοτεχνία ,στον ορισμό -
χαρακτηριστικά της, στην αξία, προσφορά και σχέση της παιδικής λογοτεχνίας με τα
παιδιά, στη σύντομη επισκόπηση της ιστορίας της μέχρι σήμερα και τέλος στην
σχέση παιδικής λογοτεχνίας και νηπιαγωγείου.
Το δεύτερο κεφάλαιο εξετάζει, την εικονογράφηση στην παιδική λογοτεχνίαπαιδικό βιβλίο και την σημασία του, τα βασικά χαρακτηριστικά της διαμόρφωσης
ενός εικονογραφημένου παιδικού βιβλίου και τέλος την σημασία και συμβολή των
εικόνων σε παιδιά προσχολικής ηλικίας για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών,
τονίζοντας την σημασία ύπαρξης των εικόνων σε αυτήν την ηλικία..
Το τρίτο κεφάλαιο εστιάζει στην διατροφή στην προσχολική ηλικία, στη σημασία
της, στους παράγοντες που την επηρεάζουν καθώς και στις συστάσεις για τη
διατροφή των παιδιών στην προσχολική ηλικία.
Στο τέταρτο βιβλίο γίνεται η παρουσίαση και ο σχολιασμός των βιβλίων που
επιλέχθηκαν για την χρονική περίοδο 2010-2020. Ξεκινώντας από τα περικειμενικά
στοιχεία των βιβλίων, ακολουθεί μια σύντομη περίληψη κάθε βιβλίου καθώς και η
αισθητική περιγραφή των εικόνων και οι σχέσεις κειμένου και εικόνας.
Στο τελευταίο κεφάλαιο, αναφέρονται τα συμπεράσματα.As part of my bachelor thesis I chose through 10 illustrated literature books for
children one of the important topics related to preschool children and concerns parents
and educators, nutrition and in particular healthy eating. Nutritional care of children in
preschool education aims to eliminate inappropriate eating habits that affect the health
of the individual as a child, but also later, as an adult. So through the representations
of nutrition in these books, their contribution and their emergence as a guide to proper
nutrition will be emphasized.
The first chapter refers to children's literature, its definition- characteristics, the
value and offer and relationship of children's literature to children, an overview of its
history to date and finally the relationship between children's literature and
kindergarten.
The second chapter examines the illustrated children's book, the illustration in
children's literature, the importance of the illustrated book and the picture book.
Finally reference is made to the basic characteristics of the configuration of an
illustrated children's book.
The third chapter focuses on preschool nutrition, its importance, and the factors
that affect it as well as recommendations for the nutrition of preschool children.
The fourth chapter presents and comments on the books selected for the period
2010-2020. Starting from the contextual elements of the books, a brief summary of
the contents of each book is given, followed by the aesthetic description of the images
and the text-image relations.
In the last chapter, the conclusions are quoted. | en_US |