Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπων Καθηγήτρια: Σταυρούλα Σταυρακάκη
dc.contributor.authorΤούμπλαρη, Αιμιλία
dc.contributor.otherΕξεταστική Επιτροπή: Ζωή Γαβριηλίδου, Γεωργία Ανδρέου
dc.date.accessioned2016-06-15T10:53:53Z
dc.date.available2016-06-15T10:53:53Z
dc.date.issued2014-09-14
dc.identifier.other356 ΤΟΥ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/193
dc.description.abstractΟ εκπαιδευτικός κόσμος έχει αναπτύξει ένα έντονο ενδιαφέρον για τα προβλήματα μάθησης των μαθητών στο σχολείο. Τα συγκεκριμένα προβλήματα συχνά εμπίπτουν στην ευρύτερη κατηγορία των μαθησιακών δυσκολιών, όπως η δυσλεξία. Έτσι λοιπόν στο θεωρητικό μέρος της παρούσας εργασίας επιχειρείται η μελέτη της έννοιας της δυσλεξίας, των αιτιών της και της διασύνδεσης αυτής με τη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών και των δομών της ανάπτυξης αυτής. Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας επιλέγεται ένα δείγμα 11 παιδιών με δυσλεξία και 11 παιδιών τυπικής ανάπτυξης, ενώ στη συνέχεια εφαρμόζονται στα συγκεκριμένα παιδιά δραστηριότητες σε σχέση με τα μορφολογικά και δομικά χαρακτηριστικά της γλώσσας, την παραγωγής μορφολογικών και συντακτικών δομών, την ανάκληση συντακτικών δομών, την ακρίβεια και ταχύτητα ανάγνωσης κειμένου και την παραγωγή αναφορικών προτάσεων υποκειμένου και αντικειμένου. Στη συνέχεια επιχειρείται η στατιστική ανάλυση των δεδομένων και η συζήτηση των αποτελεσμάτων αυτών, ενώ τέλος προτείνονται τρόποι ανάπτυξης της γλωσσικής δομής των παιδιών με δυσλεξία. Educational society has developed an intense interest in learning problems of students in school. These problems often fall into the broader category of learning disabilities such as dyslexia. In the theoretical part of this thesis the concept of dyslexia, its causes and its relation to children's oral language development are studied. In the empirical part of this thesis a sample of 11 children with dyslexia and 11 children of typical development participated. Linguistic and reading tasks were administered to these participants in addition to a relative clause production task. Statistical analysis was performed on this data and the linguistic abilities of children with Dyslexia are discussed.el_GR
dc.format.extent91 σ.
dc.language.isoελληνικήel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΜαθησιακές δυσκολίεςel_GR
dc.subjectΔυσλεξίαel_GR
dc.subjectΑναφορικές προτάσειςel_GR
dc.subjectLearning difficultiesel_GR
dc.subjectDyslexiael_GR
dc.subjectRelative clausesel_GR
dc.subjectΓλωσσικές δεξιότητεςel_GR
dc.subjectlinguistic processesel_GR
dc.titleΠαραγωγή αναφορικών προτάσεων στην αναπτυξιακή δυσλεξίαel_GR
dc.title.alternativeProduction of relative clauses in development dyslexiael_GR
dc.typeμεταπτυχιακή εργασίαel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record