dc.contributor.advisor | Επιβλέπων Καθηγήτρια: Σταυρούλα Σταυρακάκη | |
dc.contributor.author | Τούμπλαρη, Αιμιλία | |
dc.contributor.other | Εξεταστική Επιτροπή: Ζωή Γαβριηλίδου, Γεωργία Ανδρέου | |
dc.date.accessioned | 2016-06-15T10:53:53Z | |
dc.date.available | 2016-06-15T10:53:53Z | |
dc.date.issued | 2014-09-14 | |
dc.identifier.other | 356 ΤΟΥ | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/193 | |
dc.description.abstract | Ο εκπαιδευτικός κόσμος έχει αναπτύξει ένα έντονο ενδιαφέρον για τα προβλήματα μάθησης των μαθητών στο σχολείο. Τα συγκεκριμένα προβλήματα συχνά εμπίπτουν στην ευρύτερη κατηγορία των μαθησιακών δυσκολιών, όπως η δυσλεξία. Έτσι λοιπόν στο θεωρητικό μέρος της παρούσας εργασίας επιχειρείται η μελέτη της έννοιας της δυσλεξίας, των αιτιών της και της διασύνδεσης αυτής με τη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών και των δομών της ανάπτυξης αυτής. Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας επιλέγεται ένα δείγμα 11 παιδιών με δυσλεξία και 11 παιδιών τυπικής ανάπτυξης, ενώ στη συνέχεια εφαρμόζονται στα συγκεκριμένα παιδιά δραστηριότητες σε σχέση με τα μορφολογικά και δομικά χαρακτηριστικά της γλώσσας, την παραγωγής μορφολογικών και συντακτικών δομών, την ανάκληση συντακτικών δομών, την ακρίβεια και ταχύτητα ανάγνωσης κειμένου και την παραγωγή αναφορικών προτάσεων υποκειμένου και αντικειμένου. Στη συνέχεια επιχειρείται η στατιστική ανάλυση των δεδομένων και η συζήτηση των αποτελεσμάτων αυτών, ενώ τέλος προτείνονται τρόποι ανάπτυξης της γλωσσικής δομής των παιδιών με δυσλεξία.
Educational society has developed an intense interest in learning problems of students in school. These problems often fall into the broader category of learning disabilities such as dyslexia. In the theoretical part of this thesis the concept of dyslexia, its causes and its relation to children's oral language development are studied. In the empirical part of this thesis a sample of 11 children with dyslexia and 11 children of typical development participated. Linguistic and reading tasks were administered to these participants in addition to a relative clause production task. Statistical analysis was performed on this data and the linguistic abilities of children with Dyslexia are discussed. | el_GR |
dc.format.extent | 91 σ. | |
dc.language.iso | ελληνική | el_GR |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el_GR |
dc.subject | Μαθησιακές δυσκολίες | el_GR |
dc.subject | Δυσλεξία | el_GR |
dc.subject | Αναφορικές προτάσεις | el_GR |
dc.subject | Learning difficulties | el_GR |
dc.subject | Dyslexia | el_GR |
dc.subject | Relative clauses | el_GR |
dc.subject | Γλωσσικές δεξιότητες | el_GR |
dc.subject | linguistic processes | el_GR |
dc.title | Παραγωγή αναφορικών προτάσεων στην αναπτυξιακή δυσλεξία | el_GR |
dc.title.alternative | Production of relative clauses in development dyslexia | el_GR |
dc.type | μεταπτυχιακή εργασία | el_GR |