dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει το φαινόμενο της μετάβασης
των παιδιών προσχολικής εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ώστε να
αναδυθούν οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται, οι ανάγκες που πρέπει να
καλύπτονται, αλλά και πρακτικά μέσα που μπορούν να αξιοποιηθούν, ώστε να
επιτευχθεί ένα τέτοιο εγχείρημα επιτυχώς με τα καλύτερα πιθανά αποτελέσματα. Η
έρευνα διεξήχθη μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης από τις βάσεις δεδομένων
google-scholar, Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών και Εθνικό Κέντρο
Τεκμηρίωσης με τη χρήση λέξεων-κλειδιά «ομαλή», «μετάβαση», «νηπιαγωγείο» και
«δημοτικό». Όπως θα αναφερθεί και παρακάτω το φαινόμενο της μετάβασης δεν
είναι κοινό για όλους, διότι επηρεάζεται άμεσα από το περιβάλλον στο οποίο
αναπτύσσεται το παιδί, το οποίο ξεκινάει από το μικρό-επίπεδο (οικογένεια, γειτονιά,
φίλοι) και καταλήγει στο μάκρο-επίπεδο (εκπαιδευτικές πολιτικές, θεσμοί, κράτος).
Λόγω αυτού γίνεται μία προσπάθεια να προσδιορισθεί ο ορισμός και η αντιμετώπιση
του φαινομένου της μετάβασης στον Ευρωπαϊκό χώρο και ύστερα στον Ελλαδικό
χώρο.
The purpose of this study is to research the phenomenon of the transition from
preschool to primary school education in order to reveal the conditions that need to be
fulfilled, the needs that must be covered and also the means that can be used, so that
such a project can be accomplished successfully with the best of results. The study
was carried out through literature review from the databases google-scholar, Greek
National Archive of PhD Theses and National Documentation Centre through the use
of key-words «smooth», «transition», «preschool», and «primary school». As
mentioned further down the phenomenon of transition isn’t the same for everyone, as
it is directly influenced by the environment in which the child is developing, which
starts from the micro-level (family, neighborhood, friends) and ends in the macrolevel (education policies, institutions, nation). Due to those differentiations there’s an
effort to secure a final definition of the phenomenon of the transition from preschool
to primary school education and to research ways that are used in order to deal with
this phenomenon in Europe firstly and in Greece lastly. | en_US |