dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο ΄΄ Μελέτη των προσδοκιών των
εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την τεχνολογική ηγεσία΄΄ έχει ως
αρχικό στόχο να διερευνηθούν οι προσδοκίες που έχουν οι εκπαιδευτικοί της
πρωτοβάθμιας από το διευθυντή της σχολικής τους μονάδας ως τεχνολογικό ηγέτη σε
σχέση με το τεχνολογικό όραμα, το εκπαιδευτικό προσωπικό, τον τεχνολογικό
εξοπλισμό, τους μαθητές και την ψηφιακή πολιτειότητα και έπειτα να αξιολογήσουν
την αξία που έχουν για αυτούς οι νέες τεχνολογίες και η χρήση τους στην εκπαιδευτική
διαδικασία. Στην εποχή μας γίνεται έντονα λόγος για την τεχνολογική ηγεσία καθώς η
εκμάθηση της ψηφιακής εκπαίδευσης και η εφαρμογή της τεχνολογίας στη διδασκαλία
είναι το κλειδί για την ανάπτυξη της ποιότητας στην παιδεία. Τα ερευνητικά
αποτελέσματα της εργασίας αποδεικνύουν πως οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί είναι
θετικοί απέναντι στις ΤΠΕ και ο ρόλος του διευθυντή είναι καθοριστικός στην ένταξή
τους στο σχολείο και στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας. Υψηλά ποσοστά
συγκέντρωσε η ανάγκη της ψηφιακής ενημέρωσης των μαθητών και της ισότιμης
πρόσβασης στις ΤΠΕ ενώ χαμηλά ποσοστά η απαίτηση της εξασφάλισης πόρων για
αναβάθμιση και τεχνολογικό εξοπλισμό του σχολείου από το διευθυντή. Σημαντικές
διαφορές εντοπίστηκαν ανάμεσα στα δύο φύλα με τους άνδρες να έχουν περισσότερες
απαιτήσεις από το διευθυντή στην εισαγωγή τεχνολογικού οράματος στο σχολείο και
στη χρήση των ΤΠΕ μιας και έχουν καλύτερες σχέσεις μαζί του και νιώθουν λιγότερο
άγχος και φόβο σε σχέση με τις γυναίκες όταν τις χρησιμοποιούν και οι ίδιοι. Οι ηλικίες
που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα με τις νέες τεχνολογίες είναι οι
εκπαιδευτικοί με περισσότερα έτη υπηρεσίας και ανεξαρτήτως ηλικίας όλοι
χρειάζονται ενημέρωση, επιπλέον γνώσεις και χρόνο για να πειραματιστούν. Τέλος,
είναι σαφές ότι εκπαιδευτικοί που χρησιμοποιούν άριστα τις ΤΠΕ στο σχολείο έχουν
περισσότερες προσδοκίες από τον τεχνολογικό ηγέτη. The aim of this dissertation, entitled ΄΄ Study of the expectations of primary school
teachers for technological leadership΄΄, aims to investigate the expectations of primary
school teachers from their school principal as a technological leader in relation to
technological vision, teaching staff, technology equipment, students and digital
citizenship and then assess the value of new technologies and their use in the
educational process. In our time there is a lot of talk about technological leadership as
learning digital education and the application of technology in teaching is the key to
developing quality in education. The research results of the work show that most
teachers are positive towards ICT and the role of the principal is crucial in their
integration into the school and in the improvement of working conditions. The need for
digital information of students and equal access to ICT was high, while the demand for
resources for upgrading and technological equipment of the school by the principal was
low. Significant differences were found between the two sexes with men having more
demands from the principal on the introduction of technology vision in school and the
use of ICT as they have better relationships with him and feel less stress and fear than
women when using them and the same. The ages that face particular problems with new
technologies are teachers with more years of service and regardless of age everyone
needs information, extra knowledge and time to experiment. Finally, it is clear that
teachers who make excellent use of ICT in school have higher expectations of the
technology leader. | en_US |