Show simple item record

dc.contributor.advisorΝτίνας, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΤολιοπούλου, Ζωή
dc.date.accessioned2021-02-11T11:48:32Z
dc.date.available2021-02-11T11:48:32Z
dc.date.issued2017-10
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1950
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Γλώσσα και Λογοτεχνία στην Εκπαίδευσηen_US
dc.description.abstractΗ πολυτροπικότητα, στα πλαίσια της επικοινωνιακής προσέγγισης της γλωσσικής διδασκαλίας, που εμφανίστηκε τα τελευταία πενήντα περίπου χρόνια, όχι μόνο ορίζεται με το όνομά της, αλλά αποτελεί σύγχρονο «εργαλείο» στις πολυποίκιλες μορφές των διαθέσιμων κειμένων, τα οποία ως φορείς ιδεολογίας διαμορφώνουν τις κοινωνικές, πολιτικές και πολιτισμικές συνθήκες. Κατά συνέπεια, η ιδιαίτερης σημασίας, απαρχής της εμφάνισής της, πολυτροπικότητα λογίζεται τώρα ως νέο δυναμικό πεδίο έρευνας στο μάθημα της γλωσσικής διδασκαλίας, αφού, γεφυρώνοντας τη σχέση εκπαίδευσης και γραμματισμού (κριτικός γραμματισμός, πολυγραμματισμοί), ασκεί τους μαθητές-δυνάμει δημιουργικούς πολίτες στις κριτικές δεξιότητες για την αξιολόγηση της πολιτικής-ιδεολογικής διάστασης της γλώσσας. Σκοπός της ερευνητικής αυτής απόπειρας είναι να διαπιστωθεί ο βαθμός και η εξελικτική δυναμική των πολυτροπικών στοιχείων στη διδασκαλία του ελληνικού γλωσσικού μαθήματος, όπως αυτά διαφαίνονται μέσα από τη συγκριτική μελέτη των κεφαλαίων (βασική μονάδα ανάλυσης) των συγγενών προγενέστερων (2001) και τελευταίων (2006) μέχρι και σήμερα λειτουργικών σχολικών γλωσσικών εγχειριδίων της γ’ γυμνασίου. Multimodality in linguistic teaching has appeared in the last fifty years as a new “tool” for the linguistic analysis of a diverse range of texts that can formulate the social, political and cultural conditions. Multimodality as a contemporary research field connects education to critical literacy thus creating students-active citizens able to understand the political-ideological dimension of the language. The purpose of this study is to demonstrate the development of multimodality as it appears throughout the former (2001) and latter (2006) school textbooks of Modern Greek language in the third year of high school.
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectκριτικός γραμματισμόςen_US
dc.subjectγλωσσικά εγχειρίδιαen_US
dc.subjectπολυτροπικότηταen_US
dc.subjectγλωσσοδιδακτικές προσεγγίσειςen_US
dc.subjectcritical literacyen_US
dc.subjectschool textbooksen_US
dc.subjectmultimodalityen_US
dc.subjectcommunicative approachen_US
dc.titleΗ πολυτροπικότητα στα "νεότερα" και "σύγχρονα" γλωσσικά εγχειρίδια της γ' γυμνασίου: νέα κουβερτούρα, ίδια γεύση;en_US
dc.title.alternativeThe multimodality in the "new" and "newer" school textbooks of Modern Greek language in the third year of high school: a different cover, the same sense?en_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record