Show simple item record

dc.contributor.advisorΚωτόπουλος, Τριαντάφυλλος
dc.contributor.authorΖυγούρης, Φώτιος Επ.
dc.date.accessioned2021-02-12T09:02:29Z
dc.date.available2021-02-12T09:02:29Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1951
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΈνας από τους κύριους στόχους του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών για το Nηπιαγωγείο είναι να αφυπνιστεί το ενδιαφέρον των παιδιών για ζητήματα τα οποία σχετίζονται με την πολιτισμική κληρονομιά και τη λαϊκή παράδοση. Τα περισσότερα παιδιά έχουν έρθει σε επαφή με στοιχεία της λαϊκής παράδοσης σε διάφορες εκφάνσεις της καθημερινής τους ζωής μέσα από την οικογένεια και το κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο ζουν και αναπτύσσονται. Μέσα από την ενασχόληση με στοιχεία της λαϊκής παράδοσης, όπως παιχνίδια, τραγούδια, παραμύθια, ήθη και έθιμα και τις πρακτικές της καθημερινότητας γενικότερα, τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να κατανοήσουν τις πολιτισμικές αξίες του παρελθόντος και στο πλαίσιο της προσχολικής τους εκπαίδευσης κατά τη φοίτησή τους στο νηπιαγωγείο. Στην παρούσα εργασία μέσα από την υπάρχουσα βιβλιογραφία -ελληνική και ξενόγλωσση- και τη σύγχρονη αξιοποίηση του διαδικτύου, επιχειρείται να αποτυπωθεί η έννοια της λαϊκής παράδοσης, οι μορφές της και η σχέση της με τον λαϊκό πολιτισμό, τη Λαογραφία και την τέχνη. Ακολούθως, εξετάζεται η έννοια του μύθου ως στοιχείο της λαϊκής παράδοσης. Η θεματική αυτή διαπνέεται από την έννοια της διαθεματικότητας, υφίσταται ουσιαστικά σύνδεση της λαϊκής παράδοσης με τα άλλα μαθησιακά πεδία, και προτείνονται ενδεικτικές και κατάλληλα σχεδιασμένες δραστηριότητες μέσα από τις οποίες ενισχύεται η αντίληψη των εννοιών της, αλλά και η ενδυνάμωση των στάσεων των παιδιών απέναντι σε αυτές. Παράλληλα, αναδεικνύεται η δυνατότητα να κατανοηθούν και έννοιες ή παράμετροι άλλων γνωστικών περιοχών και αντικειμένων διευκολύνοντας με αυτό τον τρόπο και την αφομοίωση γενικών γνώσεων.One of the main goals of the Unified Interdisciplinary Curriculum Framework for Kindergarten is to awaken children's interest to issues related to cultural heritage and folkway. Most children have come into contact with elements of their local tradition in various aspects of their daily lives through the family and the social environment in which they live and develop. Children have the opportunity to understand the cultural values of the past, through engaging with elements of tradition, such as games, songs, fairy tales, customs and traditions, and everyday practices in general as the context of their pre-school education in kindergarden. In this study, an attempt is made to capture the concept of folkway, its forms and its relation to popular culture, folklore and art, through the existing bibliography -Greek and foreign language- and the contemporary utilization of the internet. Afterwards, the concept of myth, as an element of folkway, is examined. The field of this study is inspired by the concept of interdisciplinarity, as there is essentially a connection between the folkway and the other learning fields. Indicative and appropriately designed activities are proposed, through which the perception of interdisciplinarity’s concept is strengthened, but also the attitudes of children towards them. At the same time, the possibility of understanding concepts or parameters of other cognitive areas and objects is highlighted, thus facilitating the assimilation of general knowledge.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectλαϊκή παράδοσηen_US
dc.subjectμύθοςen_US
dc.subjectπροσχολική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectεφαρμογέςen_US
dc.subjectfolkwayen_US
dc.subjectmythen_US
dc.subjectpre-school educationen_US
dc.subjectimplementationsen_US
dc.titleΕφαρμογές της λαϊκής παράδοσης στην προσχολική αγωγήen_US
dc.title.alternativeImplementations of popular tradition in pre-school educationen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record