dc.description.abstract | Η τέχνη είναι ένας από τους σημαντικούς τρόπους για να εκφράζουν τα παιδιά τα συναισθήματα τους, τις εικόνες, τις εμπειρίες, τη φαντασία και τις γνώσεις τους. Ακόμη το παιδικό σχέδιο είναι ένα χρήσιμο διαγνωστικό εργαλείο, που φανερώνει την συναισθηματική κατάσταση και την προσωπικότητα του παιδιού. Στην παρούσα εργασία αναλύεται το παιδικό σχέδιο, τα χαρακτηριστικά του, τα μορφικά του στοιχεία. Μελετήθηκε η επιλογή του χρώματος, η θέση των γραμμών και το σχήμα τους ως προς στο τι φανερώνουν πάνω στο παιδικό σχέδιο. Η παρούσα έρευνα είναι βιβλιογραφική επομένως μελετήθηκε έρευνα που είχε ως εργαλείο συλλογής δεδομένων το παιδικό ιχνογράφημα. Συγκεκριμένα το προβολικό τεστ της « Το σχέδιο μιας φανταστικής οικογένειας» του Louis Corman. Σκοπός της ήταν η μελέτη των σχέσεων και του περιβάλλοντος μέσα στην τσιγγάνικη οικογένεια από την οπτική των παιδιών. Συγκεντρώθηκαν τα δεδομένα και μελετήθηκαν. Άλλος στόχος της έρευνας είναι να επιβεβαιωθούν οι υποθέσεις ότι το παιδικό σχέδιο βοηθά εκπαιδευτικούς και επιστήμονες να καταλάβουν τον ψυχισμό ενός παιδιού. Τέλος γίνεται αναφορά για την προσφορά των εικαστικών στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας. Τονίζεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού που λαμβάνει σημαντικό έργο για την διδασκαλία των εικαστικών.Art is one of the important ways for kids to express their feelings, their visual stimuli, their experiences, their imagination and their knowledge. Children's drawings are a useful diagnostic tool which reveals their emotional state and personality. The current thesis examines the attributes and morphological elements of children's drawings. The meaning of color preference, line positioning and line shaping on children's drawings was studied. The thesis is a review of existing literature and is based on a relevant study which collected data from children's drawings by using a specific tool, more specifically the projective test "draw a family, a family that you imagine" developed by Louis Corman. The aim of the aforementioned study was the examination of interpersonal relationships and environment within a gypsy family from a children's perspective. The ultimate purpose of the thesis is to confirm that children's drawings can aid educators and scientists in the understanding of a child's psyche. Finally the contributions of teaching arts to preschool children are briefly presented and the crucial role of educators regarding the teaching of arts is highlighted. | en_US |