Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπουσα Καθηγήτρια: Παπαδοπούλου Πηνελόπη
dc.contributor.authorΚολεδίνης, Νικόλαος
dc.contributor.otherΜέλη της Τριμελούς Επιτροπής: Καριώτογλου Πέτρος, Σπύρτου Άννα
dc.date.accessioned2016-06-16T07:56:38Z
dc.date.available2016-06-16T07:56:38Z
dc.date.issued2015-06
dc.identifier.other372 ΚΟΛ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/196
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία, αφορά την εκπαίδευση των υποψηφίων Νηπιαγωγών στο Διδακτικό Σχεδιασμό σε θέματα Ανθρώπινης Βιολογίας με την ανάπτυξη Διδακτικών Μαθησιακών Ακολουθιών (ΔΜΑ) που αφορούν την προσχολική ηλικία. Στην έρευνα συμμετείχαν 10 φοιτητές-μελλοντικοί εκπαιδευτικοί της Προσχολικής Εκπαίδευσης, οι οποίοι παρακολούθησαν σεμινάρια που αφορούσαν το διδακτικό σχεδιασμό. Τα δεδομένα της έρευνάς, προέρχονται αρχικά από τις απαντήσεις στα ερωτηματολόγια προελέγχου (pre-test), τα οποία λειτούργησαν ως σημείο αναφοράς και τα οποία συμπληρώθηκαν από τους φοιτητές πριν τη διδακτική παρέμβαση πάνω σε θέματα Διδακτικού Σχεδιασμού, από τα ερωτηματολόγια μεταελέγχου (post-test), τα οποία συμπληρώθηκαν μετά το τέλος της διδακτικής παρέμβασης και τέλος από τα γραπτά τεκμήρια των ΔΜΑ που ανέπτυξαν και παρέδωσαν στο τέλος του προγράμματος. Τα ευρήματα που παρουσιάζονται στην εργασία αυτή, έχουν να κάνουν 1) με τη γνώση του Επιστημονικού Περιεχομένου πάνω σε θέματα ανθρώπινης Βιολογίας, 2) με την ικανότητα Μετασχηματισμού του περιεχομένου, 3) με τις Εναλλακτικές Αντιλήψεις των παιδιών και τέλος 4) με τη στοχοθεσία και την αντιστοίχιση στόχων και δραστηριοτήτων. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με την χρήση ενός βαθμονομημένου πρωτοκόλλου ανάλυσης το οποίο κατασκευάστηκε από την ερευνητική ομάδα και εγκυροποιήθηκε από ομάδα ειδικών σε θέματα διδακτικής των Φυσικών Επιστημών (ΦΕ) και έτσι, οι επιδόσεις των φοιτητών στους συγκεκριμένους θεματικούς άξονες ποσοτικοποιήθηκαν. Η ανάλυση των δεδομένων που αντλήθηκαν από τις απαντήσεις των pre-tests μας δείχνει την ελλιπή γνώση των υποψηφίων νηπιαγωγών πάνω σε θέματα διδακτικού σχεδιασμού και συγκεκριμένα στους θεματικούς άξονες που μελετήσαμε, δηλαδή το επιστημονικό περιεχόμενο και τον μετασχηματισμό του, τις ιδέες των μαθητών και την ικανότητά τους στο να θέτουν στόχους στη διδασκαλία τους. Η επίδοση που καταγράφεται στις ΔΜΑ είναι εμφανώς βελτιωμένη σε όλους τους θεματικούς άξονες σε σχέση με την αντίστοιχη του προελέγχου και αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στη διδακτική παρέμβαση, πράγμα που καθιστά αναγκαία την εκπαίδευση των υποψηφίων εκπαιδευτικών πάνω σε θέματα διδακτικού σχεδιασμού. This thesis is about teaching future pre-school teachers on Teaching Planning on subjects of Human Biology through the development of Teaching Learning Sequences (TLS) concerning pre-school age. 10 future pre-school teachers, who attended seminars concerning teaching planning, took part in the research. The research data primarily derive from the pre-test questionnaires' answers, which were our point of reference and which were filled in by the students before the teaching intervention on subjects of Teaching Planning, from the post-test questionnaires, which were filled in after the completion of teaching intervention and finally, from the written documents of the TLSs that were developed and given to the research team. The findings presented in this thesis, refer to 1) the knowledge of the Scientific Content on subjects of Human Biology and 2) the ability to remodel it, 3) the Alternative Children's notions, 4) the students' ability to set teaching aims and to design the corresponding activities. Data analysis was carried out using a calibrated analysis protocol which was constructed by the research group and was validated by a group of experts on teaching Natural Science and so, students' scores on specific themes were quantitated. Analyzing data that derive from the pre-test answers show us the inadequate students' knowledge on subjects of teaching planning and specifically on the themes we studied, which were scientific content and it's remodeling, children's notions and their ability to set teaching aims. Students' scores displayed in TLSs are noticeably improved on all themes compared to the corresponding pre-test scores and this is due to the teaching intervention. This fact highlights the necessity to teach future teachers on Teaching Planning subjects.el_GR
dc.format.extent132 σ.
dc.language.isoελληνικήel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΝηπιαγωγοίel_GR
dc.subjectΔιδασκαλίαel_GR
dc.subjectΦυσικές επιστήμεςel_GR
dc.subjectΤαξίδι της τροφήςel_GR
dc.subjectFood journeyel_GR
dc.subjectPreschool education teachersel_GR
dc.subjectTeachingel_GR
dc.subjectScienceel_GR
dc.titleΜελέτη της ικανότητας διδακτικού σχεδιασμού υποψηφίων Νηπιαγωγών στην περιοχή των Φυσικών επιστημών: η περίπτωση της διδασκαλίας του "Ταξιδιού της τροφής"el_GR
dc.typeμεταπτυχιακή εργασίαel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record