dc.description.abstract | Η σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα επιτάσσει την ανάδειξη και μελέτη θεμάτων που αφορούν στην πρόσβαση των κωφών και βαρήκοων φοιτητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση των απόψεων κωφών και βαρήκοων φοιτητών σχετικά με την ένταξή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Για το σκοπό αυτό διενεργήθηκαν συνεντεύξεις είκοσι (20) κωφών και βαρήκοων φοιτητών σχετικά με τις εμπειρίες τους σε ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μέσα από τη διεξαγωγή συνεντεύξεων μελετήθηκε ο ρόλος διαφόρων εξωτερικών και εσωτερικών παραγόντων που επηρεάζουν την αποτελεσματική ένταξη των κωφών και βαρήκοων φοιτητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Προσωπικοί και κοινωνικοί παράγοντες, η προετοιμασία των κωφών/βαρήκοων ατόμων κατά τα σχολικά τους χρόνια, η ύπαρξη διερμηνέα, η παροχή σημειώσεων που λαμβάνουν οι κωφοί/βαρήκοοι φοιτητές από τους καθηγητές και τους συμφοιτητές τους, η χρήση φροντιστηριακής υποστήριξης μετά το πέρας των μαθημάτων, ο βαθμός επικοινωνίας των κωφών/βαρήκοων ατόμων εντός και εκτός τάξης με τους καθηγητές και τους συμφοιτητές τους, καθώς και η χρήση εποπτικού υλικού επηρεάζουν την ακαδημαϊκή πρόσβαση και επιτυχία τους. Η σημερινή κατάσταση καταμαρτυρεί την ποικιλία εμποδίων του συναντούν οι κωφοί και βαρήκοοι φοιτητές στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, ωστόσο οι προσδοκίες των ίδιων των φοιτητών για το μέλλον της εκπαιδευτικής ενταξιακής πολιτικής των κωφών και βαρήκοων φοιτητών μέσα από συγκεκριμένες προτάσεις δίνουν μια θετική πνοή στη συνολικά υπάρχουσα αρνητική εικόνα.
The modern educational reality requires the promotion and study of issues relating to deaf and hard of hearing students' access in higher education. The purpose of this study was to explore deaf and hard of hearing students' views about their integration in Higher Education. To this end, interviews were conducted to 20 deaf and hard of hearing students about their experiences in higher education institutions. Interviews we used to investigate the role of various external and internal factors affecting the effective integration of deaf and hard of hearing students in higher education. Personal and social factors, the preparation of deaf/hard of hearing students during their school years, the existence of an interpreter, providing notes the deaf/hard of hearing students, taken by their teachers and fellow students, the use of tutoring at the end of the course, the degree of communication among the deaf/hard of hearing students inside and outside the classroom with their teachers and peers, and the use of visual material impacts on their academic access and success. The current situation bears witness to the variety of obstacles encountered by deaf and hard of hearing students in post-secondary education. Nevertheless, the expectations of students themselves about the future of deaf/hard of hearing students’ educational integration policy -through concrete proposals- provide a positive impetus to the overall existing negative image. | el_GR |