dc.description.abstract | Στόχος αυτής της πτυχιακής εργασίας είναι η εξέταση δέκα ερωτηματολογίων από δέκα διαφορετικά άτομα και η εξαγωγή συμπερασμάτων, όσον αφορά το διαδικτυακό παιχνίδι «Ταξίδι Φυγής» , το οποίο αποτελεί δημιούργημα της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες. Οι παίκτες που συμμετείχαν έπρεπε να καταγράψουν τις απαντήσεις τους με βάση το ερωτηματολόγιο της έρευνας, αφού πρώτα παίξουν το παιχνίδι. Στην συνέχεια, τα αποτελέσματα και τα στοιχεία της παρούσας εργασίας, οργανώθηκαν, μελετήθηκαν και αξιολογήθηκαν με σκοπό, όπως προαναφέρθηκε, την εξαγωγή συμπερασμάτων για την εν λόγω εργασία.
Το ηλεκτρονικό αυτό παιχνίδι είναι ένα διαδικτυακό παιχνίδι το οποίο έχει ελεύθερη πρόσβαση για όλους και περιέχει πίστες προσομοίωσης, οι οποίες ξεκινούν από την στιγμή της δίωξης από την χώρα προέλευσης, έως την νέα ζωή στην χώρα αποδοχής. Αποτελεί ένα βιωματικό και ασυνήθιστο παιχνίδι με πίστες προσομοίωσης και μας δίνει την ευκαιρία να δούμε πως είναι να είσαι πρόσφυγας ενώ ταυτόχρονα μας συγκλονίζει. Πρωτοεμφανίστηκε το 2005 στη Σουηδία με τίτλο “Against all odds” και είναι διαθέσιμο σε 11 γλώσσες εκτός της ελληνικής. Περιλαμβάνει τρείς ενότητες κάθε μία από τις οποίες έχει τέσσερεις πίστες. Στο «Ταξίδι Φυγής» οι παίκτες έχουν την δυνατότητα να μπουν στην θέση ενός πρόσφυγα, να νιώσουν τα συναισθήματά του και να ταυτιστούν με τα βιώματά του.
Επιπλέον σε αυτή την εργασία, γίνεται ανάπτυξη σε όρους που έχουν να κάνουν άμεσα με το θέμα της εργασίας, όπως είναι η «ενσυναίσθηση», ή η «ιστορική ενσυναίσθηση», η «ξενότητα και οι αναπαραστάσεις της στο παιχνίδι», κλπ. Έπειτα, γίνεται η περιγραφή του παιχνιδιού, και αναλύεται η προέλευση του, αναφέρονται τα δημογραφικά στοιχεία των παικτών, ταξινομούνται τα αποτελέσματα της εργασίας και όλα τα συναφή. Τέλος παρατίθεται το βασικό ερωτηματολόγιο και η βιβλιογραφία που χρησιμοποιήθηκε για την παρούσα πτυχιακή εργασία.
The aim of this dissertation is to examine ten questionnaires from ten different people and to draw conclusions regarding the online game "Escape Journey", which is a creation of the UN High Commissioner for Refugees. The participating players had to record their answers based on the survey questionnaire, after first playing the game. Then, the results and data of the present work were organized, studied and evaluated in order, as mentioned above, to draw conclusions for this work.
This electronic game is an online game that has free access for everyone and contains simulation tracks, which start from the moment of persecution from the country of origin, to the new life in the country of acceptance. It is an experiential and unusual game with simulation tracks and it gives us the opportunity to see what it is like to be a refugee while at the same time it’s shocking us. It first appeared in Sweden in 2005, under the title "Against all odds" and is available in 11 languages except Greek. It includes three sections which each one of them has four tracks. In "Escape Journey",the players have the opportunity to take the place of a refugee, to feel his feelings and to identify with his experiences.
In addition to this dissertation, there is development in terms that are directly related to the subject of the dissertation, such as "empathy", or "historical empathy", " foreignness and its representations in the game", etc. Then, the game is described, and its origin is analyzed, the demographics of the players are reported, the results of the work and everything related, are classified. Finally, the basic questionnaire and the bibliography that is used for this dissertation, are listed. | en_US |