dc.description.abstract | Η παρούσα ερευνητική εργασία αποτελεί μια μελέτη περίπτωσης δύο υπηρετούντων εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που συμμετείχαν σε ένα πρόγραμμα ενδο- επιμόρφωσης για επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών, το οποίο εστίαζε σε «καλές διδακτικές πρακτικές» από το χώρο των Φυσικών Επιστημών . Στόχος της εν λόγω εργασίας είναι να μελετηθεί η εξέλιξη αυτών των δύο εκπαιδευτικών με βάση 9 πτυχές της διδασκαλίας και μάθησης των Φυσικών Επιστημών (π.χ. ο διδακτικός μετασχηματισμός περιεχομένου, οι εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών, η διερευνητική προσέγγιση, επισκέψεις πεδίου σε χώρους μη τυπικής εκπαίδευσης, κ.λπ.), στα πλαίσια μιας διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας, σχεδιασμένης από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Οι αλλαγές που παρατηρήθηκαν στη διάρκεια εφαρμογής της συγκεκριμένης διδακτικής ακολουθίας, αποτελούν μέρος της Γ΄ φάσης του ενδο- επιμορφωτικού προγράμματος επαγγελματικής ανάπτυξης. Τα δεδομένα που αναλύθηκαν ποιοτικά, συλλέχθηκαν μέσω ειδικά διαμορφωμένης κλείδας παρατήρησης και της τελικής ηχογραφημένης αναστοχαστικής συζήτησης μεταξύ ερευνητών – εκπαιδευτικών για τη διδακτική μαθησιακή ακολουθία που σχεδίασαν και εφάρμοσαν οι ίδιοι. Η ανάλυση των δεδομένων φανέρωσε σημαντική εξέλιξη στις διδακτικές απόψεις και πρακτικές των δύο εκπαιδευτικών στις υπό εξέταση πτυχές. Έτσι, ενισχύεται η άποψη ότι η συμμετοχή εκπαιδευτικών σε προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης οδηγεί σε θετικά αποτελέσματα τόσο για τους ίδιους ως προσωπικότητες, επαγγελματίες, μέλη ευρύτερων κοινοτήτων (π.χ. εκπαιδευτικών), όσο και γενικά, για την κοινωνία, την εκπαίδευση και κυρίως, τη σύνδεση μεταξύ αυτών, κάτι που είναι ζητούμενο της σύγχρονης εποχής.
This research is a case study of two in-service secondary science teachers after their participation in an intra-training professional development program , which focused on “good teaching practices” in science. The purpose of this research is to study the teachers’ progression in 9 basic aspects of teaching and learning science (e.g. content transformation, children’s ideas, inquiry, field visits in informal education places), in the context of their own -designed teaching learning sequence. The changes, which were observed during this teaching learning sequence, are part of the third phase of the intra-training professional development program. Before qualitative data analysis, data were collected through observation grids and researchers - teachers’ reflective discussion. Data analysis revealed a significant progression in teachers’ ideas and practices in the examined aspects. So, this fact enhances the importance of teachers’ participation in professional development programs, which have positive results for them as personalities, professionals, members of wider communities (e.g. teachers), and generally, for society, education and above all, the connection above society - education, that is a challenge of modern times. | el_GR |