Καλλιέργεια των επιστημονικών δεξιοτήτων στο Νηπιαγωγείο με τη διδασκαλία των μαγνητών και των ιδιοτήτων τους
Abstract
Στην παρούσα έρευνα εξετάζονται οι απαντήσεις 32 παιδιών του 1ου και 6ου Νηπιαγωγείου Έδεσσας με σκοπό να διαπιστωθεί εάν και κατά πόσο η εφαρμογή της Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (Δ.Μ.Α.) συμβάλλει στον καθορισμό των αποτελεσμάτων αναφορικά με τη διδασκαλία του διδακτικού αντικειμένου των μαγνητών. Πιο συγκεκριμένα, η εφαρμογή της Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας αφορούσε στην ανάπτυξη της δεξιότητας της ταξινόμησης αντικειμένων με βάση την αλληλεπίδρασή τους με τον μαγνήτη και στην καλλιέργεια της δεξιότητας της σειροθέτησης μαγνητών με βάση την ισχύ τους. Εκτός από τη διδασκαλία του αντικειμένου στο σύνολο της τάξης, τα παιδιά συμμετείχαν σε ατομικές συνεντεύξεις πριν και μετά τη διδασκαλία. Τα τεστ προ-ελέγχου και μετά-ελέγχου αποτέλεσαν την έναρξη και την ολοκλήρωση της έρευνας. Τα αποτελέσματα της μελέτης κρίνονται ικανοποιητικά καθώς τα παιδιά, όχι μόνο εξοικειώθηκαν με ένα διδακτικό αντικείμενο που δεν είχαν έρθει σε επαφή στο παρελθόν στο πλαίσιο οργανωμένης διδασκαλίας, κατόρθωσαν να ταξινομούν τα αντικείμενα με βάση την ιδιότητά τους να έλκονται από τους μαγνήτες. Μετά την εφαρμογή της Δ.Μ.Α. τα παιδιά ήταν σε θέση όχι μόνο να ταξινομούν τα υλικά με βάση τις ελκτικές τους ιδιότητες, αλλά και να σειροθετούν τους μαγνήτες με βάση την ισχύ τους. Όλα τα παραπάνω αποδεικνύονται από το ποσοστό βελτίωσης στην ικανότητας σειροθέτησης του διδακτικού αντικειμένου. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας φαίνεται να συμφωνούν σε μεγάλο βαθμό με άλλες έρευνες που εκπονήθηκαν διεθνώς αλλά και στον ελλαδικό χώρο (Τεμερτζίδου, 2012). Η ενασχόληση άλλων επιστημόνων με το θέμα έδειξε ανάλογα αποτελέσματα. Τέλος κατά ένα ποσοστό επιβεβαιώθηκε πως η εφαρμογή της Δ.Μ.Α. θα μπορούσε να συμβάλλει θετικά στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων στο Νηπιαγωγείο.
In this present research thirty-two answers of kindergarten children of the 1st and 6th kindergarten of the area of Edessa are examined in order to be found out if the enforcement of the Didactical Learning Retinue contributes towards to the determination of results in regard to the teaching of the phenomenon of magnetism. Specifically, the enforcement of DCR had dual target. The development of the skillfulness of classification in some objects based on their interaction with the magnets was the first target. The rowing of the magnets based on their force was the second one. Except for the teaching process in whole classroom the children participated to individual interviews. Pre and post tests were carried out before and after the teaching of the phenomenon respectively. The results of this present survey are considered satisfied. Not only did the children accustom with a phenomenon which they did not have contact with in the past, but they were able to classify the objects which can be attracted by the magnets as well. At the end of the enforcement on the one hand children were able to classify the magnetic objects and on the other hand pupils were able to row the magnets based on their force. All the above are proved thanks to the range of improvement as for the ability of rowing the magnets. The results of this survey are consistent with other surveys which have been labored over internationally and nationally (Temertzidou, 2012). Scientific activities similar to this one have shown similar results too. Finally, it has been proved that the enforcement of DCR could contribute to the cultivation of skillfulness in the kindergarten.