Show simple item record

dc.contributor.advisorΚωνσταντινίδου, Ευθαλία
dc.contributor.authorΦλέγγα, Παναγιώτα
dc.date.accessioned2021-05-13T10:03:15Z
dc.date.available2021-05-13T10:03:15Z
dc.date.issued2021-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2014
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης - Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία, εστιάζοντας το ενδιαφέρον της στην ηθική της φροντίδας ως μια συγκεκριμένη οπτική της ηθικής, επιδιώκει να μελετήσει τους τρόπους, με τους οποίους οι ίδιοι οι υπάλληλοι των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατανοούν τη φροντίδα ως διάσταση του διοικητικού τους έργου. Πιο συγκεκριμένα, επιδιώκεται η μελέτη της επιχειρηματολογίας των διοικητικών υπαλλήλων που συμμετείχαν στην έρευνα σε σχέση με τους τρόπους με τους οποίους θεωρούν ότι η ηθική της φροντίδας μπορεί να συμβάλει στη διαμόρφωση σχέσεων αμοιβαίας εκπαιδευτικής και διοικητικής συνεργασίας μεταξύ των ίδιων και του εκπαιδευτικού και μαθητικού δυναμικού. Η παρούσα εργασία είχε ως αφετηρία ότι η προσφορά φροντίδας στους εκπαιδευτικούς είναι βασική διάσταση μιας ανθρωποκεντρικής οπτικής της διοίκησης ως μέριμνα και όχι ως απρόσωπης γραφειοκρατικής διαδικασίας. Για το λόγο αυτό αποσπάσματα λόγου, τα οποία προέκυψαν από τις ημιδομημένες συνεντεύξεις των δέκα διοικητικών υπαλλήλων των διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εξετάστηκαν με την χρήση των μεθοδολογικών εργαλείων της Κοινωνικής Ψυχολογίας του Λόγου ώστε να αναδειχθεί η συμβολή του ανθρώπινου παράγοντα ως σημαντικής σημασίας στον τρόπο λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης. Μέσα από τις λογοδοτήσεις των διοικητικών υπαλλήλων αναδεικνύεται ο ρόλος της ηθικής της φροντίδας ως σχέση και παροχή βοήθειας προς τον εκπαιδευτικό, ώστε να του επιτρέψει ν’ αναπτυχθεί, να εξελιχθεί και να ευημερήσει. Παράλληλα, όμως, αναπτύσσονται οι απόψεις των διοικητικών υπαλλήλων για τους τρόπους και τις αρχές που τους καθοδηγούν, ώστε να ανταποκριθούν με σοβαρότητα και ευσυνειδησία στις ψυχοπνευματικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, με στόχο μια μακροχρόνια δέσμευση και δημιουργικές δράσεις για την επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Ακόμα αναδεικνύεται η επιθυμία των διοικητικών υπαλλήλων και η δυνατότητα τους να συνθέσουν ηθική της φροντίδας και ακέραιη συμπεριφορά στην οργανωτική κουλτούρα των οργανισμών τους συμβάλλοντας έτσι στην διαμόρφωση του κατάλληλου σχολικού κλίματος το οποίο θα οδηγήσει στην ευημερία και την εξέλιξη των σχολικών οργανισμών.This paper, by focusing its interest on care ethics as a particular perspective of ethics, aims to study the ways in which the workforce of the Directorates of Primary and Secondary Education perceive care as an aspect of their administrative job. More specifically, it seeks to study the arguments of the administrative staff involved in the research in relation to the ways in which they consider that care ethics may contribute to the formation of mutual educational and administrative cooperation between themselves and the educational and student force. This paper initiated by the fact that offering care to teachers is a principal aspect of an anthropocentric point of view of the administration as concern and not as an impersonal bureaucratic procedure. For this reason, extracts of speech, which emerged from the semi-structured interviews of ten administrative employees of the Directorates of Primary and Secondary Education, were examined with the use of methodological tools of Social Psychology of Speech to emphasize the contribution of the human factor as important to the way public administration operates. Through the administration employees’ accountability, the role of care ethics is emphasized as a relationship and helping the teacher to grow, evolve and prosper. At the same time, though, administrative staff’s views about the ways and the principles which guide them evolve, in order to respond seriously and conscientiously to teachers’ psychological and spiritual needs, aiming at a long-term commitment and creative actions for the professional and personal developments of teachers. Moreover, prominence is given to administration staff’s desire and ability to compose care ethics and integrity in the organizational culture of their organizations, thus contributing to the formation of the appropriate school atmosphere which will lead to the well-being and development of school organizations.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectηθική της φροντίδαςen_US
dc.subjectεκπαιδευτική διοίκησηen_US
dc.subjectκοινωνική ψυχολογία του λόγουen_US
dc.subjectλόγος διοικητικών υπαλλήλωνen_US
dc.subjectcare ethicsen_US
dc.subjecteducational administrationen_US
dc.subjectdiscursive social psychologyen_US
dc.subjectadministration staff's talken_US
dc.titleΗ ηθική της φροντίδας στον λόγο των υπαλλήλων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσηςen_US
dc.title.alternativePrimary and secondary education Local Administrative Officer employees' talk about the relevance of the ethics of care to their worken_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record