dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία εξετάζει τις απόψεις και τις στάσεις των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Φλώρινας σχετικά με την αξιοποίηση των ΤΠΕ στα γλωσσικά μαθήματα. Πιο συγκεκριμένα σκοπός της εργασίας είναι: α) η σκιαγράφηση του εξοπλισμού και των υποδομών στις σχολικές μονάδες στις οποίες υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί, β) η ικανοποίηση που νιώθουν από την ποιότητα του υπάρχοντος εξοπλισμού, γ) τα είδη των ΤΠΕ που χρησιμοποιούν για τη διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων, δ) τα οφέλη από τη χρήση των νέων τεχνολογιών για μαθητές και εκπαιδευτικούς και ε) ο προσδιορισμός του βαθμού επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στη χρήση ΤΠΕ και οι προτάσεις τους για περαιτέρω επιμορφώσεις.
Οι προαναφερθέντες στόχοι θα επιτευχθούν μέσα από την ανασκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας και την έρευνα που διενεργήθηκε, στην οποία συμμετείχαν 20 εκπαιδευτικοί, μέσα από ατομικές ημιδομημένες συνεντεύξεις, για την ανάλυση των οποίων χρησιμοποιήθηκε η ποιοτική μέθοδος. Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώνουν τη μέτρια ικανοποίηση των εκπαιδευτικών από τον εξοπλισμό που υπάρχει στα σχολεία, αλλά και την πολύ σημαντική προσπάθεια που κάνουν οι ίδιοι για την ένταξη και χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία τους. Επίσης προσδιορίζουν τα σημαντικά οφέλη από τη χρήση των ΤΠΕ τόσο για τους ίδιους όσο και για τους μαθητές τους. Τέλος, εκφράζεται η έλλειψη επιμόρφωσης και κατάρτισης των εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες.
Abstract
This study examines the views and attitudes of teachers working in primary schools in the prefecture of Florina on the use of ICT in language courses. More specifically, the purpose of the study is: (a) the profiling of equipment and infrastructure in the school units in which the teachers serve, (b) the satisfaction they feel from the quality of the existing equipment, (c) the types of ICT they use to teach language courses, (d) the benefits of using new technologies for pupils and teachers, and (e) the determination of the level of teacher training in ICT use and their proposals for further training.
The above objectives will be achieved through a review of the existing literature and the research carried out, involving 20 teachers, through individual semi-structured interviews, for the analysis of which the qualitative method was used. The results of the survey confirm the moderate satisfaction of teachers with the equipment available in schools, but also the very important effort they make to integrate and use new technologies in their teaching. They also identify the significant benefits of using ICT for both themselves and their students. Finally, a lack of training for teachers in new technologies is mentioned. | en_US |