dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι να διερευνήσει τις απόψεις των ενεργών εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Δημοτικής Εκπαίδευσης απέναντι στις γυναίκες διευθύντριες των σχολικών μονάδων τους. Παράλληλα εξετάζεται κατά πόσο το φύλο των εκπαιδευτικών, το φύλο του διευθυντή και τα χρόνια προϋπηρεσίας επηρεάζουν τις απόψεις τους αναφορικά με την εργασιακή αποτελεσματικότητα των διευθυντών ως προς το φύλο τους, τους λόγους υποεκπροσώπησης των γυναικών σε διευθυντική θέση και την επαγγελματική τους εξέλιξη. Συμμετείχαν συνολικά 120 ενεργοί εκπαιδευτικοί, που υπηρετούν στα δημοτικά σχολεία της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης, κατά τη σχολική χρονιά 2020-2021. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλίμακας Likert και ερωτήσεις κλειστού τύπου. Η στατιστική επεξεργασία κατέδειξε ως πιο σημαντικό χαρακτηριστικό αποτελεσματικής διοίκησης την αρμονική συνεργασία με εκπαιδευτικούς, γονείς και κοινότητα, έδειξε τις γυναίκες ως περισσότερο αποτελεσματικές στην εργασία τους, με μικρότερη συμμετοχή σε θέσεις ευθύνης, αλλά και το ότι το φύλο του διευθυντή δεν παίζει ρόλο στον αποτελεσματικό ρόλο διοίκησης. Η αρμονική σχέση επίσης με τους εκπαιδευτικούς καταδεικνύεται και στην αποτελεσματικότητα του διευθυντή της ιδίας σχολικής μονάδας. Σε σχέση με την επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών φαίνεται να υπάρχει ενδιαφέρον ανέλιξης και υποστηρίζεται πως το φύλο δεν μπορεί να επηρεάσει την επαγγελματική εξέλιξη. Ακόμη καταδεικνύεται η μικρότερη συμμετοχή των γυναικών σε θέσεις ευθύνης, παρόλη τη θετική πρόθεσή τους, με σημαντικότερους λόγους γι’ αυτό, ότι δεν προχωρούν σε αιτήσεις υποψηφιότητας κυρίως λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων, αλλά και εξαιτίας χαμηλής αυτοπεποίθησης σε θέματα διοίκησης και περιορισμένης πρόσβασης σε ανθρώπινα δίκτυα.The purpose of this research paper is to investigate the views of active Primary School teachers towards women principals of their schools. At the same time, this paper examines the extent to which the gender of the teachers, the gender of the principal and the years of previous service influence their views regarding the work efficiency of the principals in terms of their gender, the reasons for under-representation of women in management positions and their professional development. A total of 120 active teachers participated, serving in the primary schools of the Kozani Regional Unit, during the school year 2020-2021. A questionnaire with Likert scale questions and closed type questions was used for data collection. The statistical processing showed as the most important characteristic of effective management the harmonious cooperation with teachers, parents and the community, showed women as more efficient in their work, with less participation in positions of responsibility, but also that the gender of the principal does not play a role in effective management. The harmonious relationship with the teachers is also demonstrated in the effectiveness of the principal of the same school unit. In relation to the professional development of teachers, there seems to be an interest in development and it is argued that gender cannot influence professional development. It also shows the lower participation of women in positions of responsibility, despite their positive intention, with more important reasons for this the fact that they do not apply for candidacy mainly due to family obligations, but also due to low self-confidence in management and limited access to human networks. | en_US |