Show simple item record

dc.contributor.advisorΚουτούζης, Εμμανουήλ
dc.contributor.authorΛαζαρίδης, Ευστάθιος
dc.date.accessioned2021-05-21T08:05:31Z
dc.date.available2021-05-21T08:05:31Z
dc.date.issued2021-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2041
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης-Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΗ αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας αποτελεί διαρκές ζητούμενο στις σύγχρονες κοινωνίες που επενδύουν τεράστια ποσά προκειμένου να ανταπεξέλθουν στο δύσκολο και απαιτητικό στίβο της παγκοσμιοποίησης. Καίριας σημασίας για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της σχολικής μονάδας διαδραματίζει η αυτοαξιολόγησή της, η οποία ωστόσο, ως άλλη μορφή αξιολόγησης αποτελεί πεδίο αντιπαραθέσεων μεταξύ της εκπαιδευτικής κοινότητας και της πολιτείας. Η παρούσα έρευνα στοχεύει στη διερεύνηση των αντιλήψεων από την πλευρά των εκπαιδευτικών των όρων της της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και της αποτελεσματικότητάς της, καθώς και του τρόπου με τον οποίο αντιλαμβάνονται τη σχέση μεταξύ των δύο παραπάνω εννοιών, αν δηλαδή συνειδητοποιούν ότι μέσω της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας μπορεί να υπάρξει βελτίωση της αποτελεσματικότητάς της. Επίσης επιχειρεί να ανιχνεύει το αν οι εκπαιδευτικοί έχουν ενσωματώσει την κουλτούρα της αυτοαξιολόγησης του σχολικού οργανισμού καθώς και να ψηλαφήσει τη στάση τους σε μελλοντική προσπάθεια αυτοαξιολόγησης της σχολικής τους μονάδας. Το θέμα της εργασίας προσεγγίστηκε από τη σκοπιά της ποιοτικής έρευνας και δη αυτήν της θεματικής ανάλυσης. Ως μέθοδος συλλογής δεδομένων προκρίθηκε αυτή των ημιδομημένων συνεντεύξεων και ως δείγμα χρησιμοποιήθηκαν εκπαιδευτικοί από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση οι οποίοι επιλέχτηκαν με κριτήριο την εμπειρία τους (σκόπιμη δειγματοληψία). Από τη διεξαγωγή της έρευνας προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί στην πλειοψηφία τους έχουν πολύ καλή αντίληψη των εννοιών της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και της αποτελεσματικότητάς της. Αναγνωρίζουν την θεμελιώδη αξία της δικής τους συμμετοχής στη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης, όχι όμως και, στο βαθμό που θα έπρεπε, τη συμμετοχή γονέων και μαθητών. Επίσης ανιχνεύθηκε πως ενώ θεωρητικά αντιλαμβάνονται την αξία της αυτοαξιολόγησης ως προς τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της σχολικής μονάδας, οι ίδιοι φαίνεται να μην έχουν εγκολπωθεί την κουλτούρα της αυτοαξιολόγησης, φανερώνοντας ανασφάλεια και επιφυλακτικότητα έναντι της συμμετοχής τους σε μελλοντική αυτοαξιολόγηση, επιζητώντας μεταξύ άλλων περισσότερη κατάρτιση-εκπαίδευση-ενημέρωση. ABSTRACT The school unit’s effectiveness constitutes a continuous issue in modern societies that invest huge amounts of money in order to cope with globalization. Essential for the improvement of the school unit’s efficiency is its self-evaluation process which as another form of evaluation initiates a controversy field between the educational community and the state. This research aims to investigate the educators’ perceptions regarding the school unit’s self-evaluation and its efficiency terms, as well as the way they perceive the relation between the two concepts mentioned above, that is if they realize that there can be improvement of the school unit’s effectiveness through its self-evaluation. It also attempts to detect if the educators have incorporated the culture of self-assessment of the school’s organism, as well as to palpate their attitude towards a future attempt of the school unit’s self-evaluation. The dissertation’s thesis was approached from the qualitative researches point of view and it mainly moves in this thematical analysis. As a data collecting method, a semi structured interview method was chosen and as a sample, primary school teachers were used that were selected with the criterion of their experience (calculated sampling). From the research occurred that the majority of the teachers have a good perception of the meanings of the school unit’s self-assessment and its effectiveness. They acknowledge the fundamental value of their participation in the process of self-evaluation but not to the extent of the parent’s and pupil’s participation. It has also been detected that even if they apprehend the value of self-evaluation regarding the improvement of the school unit’s effectiveness, they don’t seem to have embraced the self-assessment culture, revealing insecurity and cautiousness in regard to their participation in a future self-evaluation process, pursuing among other things more training, education and instruction.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.titleΑυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας και αποτελεσματικότητα: Διερεύνηση της σχέσης στις αντιλήψεις των εκπαιδευτικώνen_US
dc.title.alternativeSelf-evaluation and Effectiveness of the School Unit. Examination of the relation of the teachers viewsen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record