dc.description.abstract | Είναι εμφανές ότι κατά τη διάρκεια αυτής της χιλιετίας η άνοδος της ψηφιακής εποχής δημιούργησε μεγάλες ευκαιρίες για τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να συνδεθούν μεταξύ τους και να αποκτήσουν πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα πληροφοριών. Καθώς ο αριθμός των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (ΜΚΔ) αυξάνεται συνεχώς, τίθεται το ερώτημα της πιθανής χρήσης τους στην εκπαίδευση.
Το θεωρητικό υπόβαθρο της έρευνας ανέδειξε ότι παρόλο που υπάρχουν και μειονεκτήματα της συγκεκριμένης τεχνολογίας στα σχολεία, μέσω μιας σωστά φιλτραρισμένης χρήσης, εντός ενός αυστηρού πλαισίου ελέγχου, με την ταυτόχρονη καλλιέργεια της τεχνολογικής παιδείας των μαθητών και την ταυτόχρονη βελτίωση των παιδαγωγικών τεχνικών των καθηγητών για την χρήση της τεχνολογίας, αυτού του είδους οι τεχνολογίες μπορούν να αποτελέσουν καταπέλτη συγκεκριμένων πλεονεκτημάτων με θετικό πρόσημο.
Στόχος της παρούσας ποσοτικής έρευνας είναι να διερευνήσει τις πιθανές στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών Β/θμιας εκπαίδευσης για την χρήση των κοινωνικών μέσων στο σχολείο, τα αποτελέσματα της έρευνας επάνω στους λόγους χρήσης των ΜΚΔ και των εμποδίων-προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί κατά την χρήση τους συγκρινόμενα με την θεωρεία θα μας βοηθήσουν συμπερασματολογικά να απαντήσουμε ποιες είναι οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών Β/θμιας εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας επάνω στο θέμα και πως ασκούν επιρροή στο όλο εγχείρημα. Ένας ακόμα στόχος αυτής της έρευνας είναι να αποτελέσει ένα εφαλτήριο ακαδημαϊκής βιβλιογραφίας μέσω του οποίου θα εντοπίζονται σημαντικά ζητήματα που σχετίζονται με την χρήση των ΜΚΔ στην εκπαίδευση.
Επιπρόσθετα, μέσα από την έρευνα επιχειρείται να αντληθούν τα πιθανά οφέλη αυτής της τεχνολογίας και πραγματοποιήθηκε έλεγχος αποδοχής της μέσω ερωτημάτων που στηρίχθηκαν στο μοντέλο ενοποιημένης θεωρίας (UTAUT) που δημιουργήθηκε από τους Venkatesh, Morris, Davis και Davis (2003).
Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική μέθοδος και συντάχθηκε κατάλληλο ερωτηματολόγιο. Δείγμα αυτής αποτέλεσαν 201 εκπαιδευτικοί της Β/θμιας εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν μια ελλειμματική στάση της εκπαιδευτικής ελληνικής κοινότητας στην εφαρμογή των ΜΚΔ στα σχολεία, λόγο συγκεκριμένων παραγόντων όπως η έλλειψη χρόνου, οι τεχνικές δυσκολίες, η αυστηρή νομοθεσία πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα. Την στιγμή που γράφεται αυτή η έρευνα καταδεικνύεται πως υπάρχει λίγη προς μέτρια χρήση των ΜΚΔ από τους εκπαιδευτικούς για λόγους εκτός της βασικής επικοινωνίας μη εκμεταλλευόμενοι δυστυχώς επαρκώς τα πρόσθετα οφέλη των ΜΚΔ σε διάφορους τομείς.
Παρόλα αυτά η συμπεριφορική πρόθεση των εκπαιδευτικών Δυτικής Μακεδονίας αναδείχθηκε άνω του μετρίου στοιχείο άκρος θετικό.
Abstract
It is clear that during this millennium the rise of the digital age has created great opportunities for people around the world to connect with each other and gain access to a wide range of information. As the number of social media users (MMDs) increases, the question of their possible use in education arises.
The theoretical background of the research showed that although there are disadvantages of this technology in schools, through a properly filtered use, within a strict control framework, with the simultaneous cultivation of students 'technological education and the simultaneous improvement of teachers' pedagogical techniques for use of technology, such technologies can be a catapult of specific advantages with a positive sign.
The aim of this quantitative research is to investigate the possible attitudes and perceptions of secondary school teachers about the use of social media in school, the results of the research on the reasons for using NCDs and the obstacles-challenges faced by teachers during use. compared to the theory will help us conclusively to answer what are the perceptions of teachers of secondary education in Western Macedonia on the subject and how they influence the whole project. Another goal of this research is to be a springboard for academic literature through which important issues related to the use of NCDs in education will be identified.
In addition, the research attempts to derive the potential benefits of this technology and tested its acceptance through questions based on the Unified Theory Model (UTAUT) developed by Venkatesh, Morris, Davis and Davis (2003).
For this purpose, the quantitative method was used and an appropriate questionnaire was prepared. A sample of this were 201 teachers of secondary education in Western Macedonia.
The results of the research showed a deficit attitude of the Greek educational community in the implementation of NCDs in schools. Due to specific factors such as lack of time, technical difficulties, strict legislation on this issue at the time of writing this research shows that there is little to moderate use of NCDs by teachers for reasons other than basic communication unfortunately not taking full advantage of additives benefits of NSAs in various areas. Nevertheless, the behavioral intention of the teachers of Western Macedonia turned out to be above average, an extremely positive element. | en_US |