Επικοινωνιακή ικανοποίηση ασθενών στα νοσοκομεία
Abstract
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί η ικανοποίηση των ασθενών του Νοσοκομείου Φλώρινας από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας. Πιο συγκεκριμένα εξετάζεται ποιο είναι το επίπεδο ικανοποίησης των ασθενών από το Νοσοκομείο Φλώρινας και πώς τα χαρακτηριστικά των ασθενών επιδρούν στις απόψεις των ασθενών όσον αφορά στην ικανοποίησή τους από το Νοσοκομείο Φλώρινας. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται συνολικά από 107 ασθενείς που προσήλθαν στο Νοσοκομείο Φλώρινας, είτε στα επείγοντα, είτε στα τακτικά εξωτερικά ιατρεία. Η έρευνα διεξήχθη με την ποσοτική μέθοδο χρησιμοποιώντας το ερωτηματολόγιο. Η εσωτερική αξιοπιστία του ερωτηματολογίου είναι ίση με 0,949. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με το πρόγραμμα SPSS έκδοση 21. Από την έρευνα διαπιστώθηκαν τα εξής: α) οι ασθενείς εκφράζουν ένα υψηλό επίπεδο ικανοποίηση από την επικοινωνία τους με το ιατρικό, νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό, β) οι ασθενείς δεν είναι ικανοποιημένοι από τη συμμετοχή τους στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και ειδικότερα από το ότι ο ιατρός ζητά τη σύμφωνη γνώμη τους για την προτεινόμενη θεραπεία, γ) οι ασθενείς δεν είναι ικανοποιημένοι από την οργάνωση της ημέρας. Επομένως, θα πρέπει να εξεταστούν ζητήματα που αφορούν αφενός την αναδιοργάνωση της ημέρας και αφετέρου τη συμμετοχή των ασθενών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων σχετικά με τη θεραπεία.The purpose of this research is to examine patients’ satisfaction from the provided health services in the case of the Public Hospital of Florina. More specifically, the objectives of this study is to determine the level of patient’s satisfaction from the Public Hospital of Florina and how patients’ characteristics influence their opinions regarding their satisfaction from the Hospital. The sample of this study consists of a total of 107 patients who arrived at the Hospital, either in emergency or regular outpatient clinics. The survey was conducted using the quantitative method and questionnaire. The internal reliability of the questionnaire is 0.949. Data analysis was performed with SPSS version 21. The study found the following: a) patients express a high level of satisfaction with their communication with medical, nursing and administrative staff; b) patients are not satisfied with their participation in the decision-making process and in particular with the fact that the physicians do not ask their opinion for the proposed treatment; c) the patients are not satisfied with the organization during the day. Therefore, issues related to the reorganization of the day and patient participation in the decision-making process should be considered.