dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των διευθυντών Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ) για το έργο τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 24 εν ενεργεία διευθυντές των ΔΙΕΚ που υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και εποπτεύονται από τη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης (ΓΓΕΕΚΔΒΜ). Επιδιώχθηκε να αποτυπωθεί όσο τον δυνατόν ευρύτερη και συνθετότερη εικόνα των σημαντικότερων πτυχών της διοίκησης τους.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι διευθυντές στην επιτέλεση του έργου τους επιλύονται με διοικητικές ενέργειες, όπως είναι του προγραμματισμού, της οργάνωσης και του συντονισμού, της διεύθυνσης, του έλεγχου και της λήψης απόφασης. Ωστόσο, η κεντρική, συγκεντρωτική και γραφειοκρατική δημόσια διοίκηση του εκπαιδευτικού συστήματος παρακωλύει τη διεύθυνση και διαχείριση των ΔΙΕΚ από τους διευθυντές και εν τέλει οδηγεί στην αναποτελεσματική άσκηση διοίκησης.
Τα αποτελέσματα έδειξαν, ακόμη, ότι οι διευθυντές αναγνωρίζουν ότι οι ενέργειές τους επηρεάζουν την ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα των ΙΕΚ, και παραδέχονται ότι, ενίοτε, δρουν ανταγωνιστικά προς τα ΙΕΚ που λειτουργούν στην ευρύτερη περιοχή. Επιπλέον, αναγνωρίζουν ότι ο έλεγχος και η ανατροφοδότηση αποτελούν αναπόσπαστες λειτουργίες της διοίκησης, καθώς διασφαλίζουν τη διατήρηση της ισορροπίας με το εξωτερικό περιβάλλον του οργανισμού.
Επιπρόσθετα, επιθυμούν τη διεύρυνση τόσο των αρμοδιοτήτων τους όσο και των περιθωρίων αυτονομίας στη διοίκηση των ΙΕΚ. Και τέλος, βλέπουν θετικά την ενδεχόμενη λειτουργία των Περιφερειακών Διευθύνσεων Δια Βίου Μάθησης (ΠΔΔΒΜ), κυρίως ως προς το ενδεχόμενο αποκέντρωσης αρμοδιοτήτων της ΓΓΕΕΚΔΒΜ προς αυτές.
Συμπερασματικά, τα ΔΙΕΚ είναι εκπαιδευτικοί οργανισμοί που διαφέρουν από τις υπόλοιπες εκπαιδευτικές δομές του εκπαιδευτικού συστήματος.The purpose of this research is to investigate the views of Public Vocational Training Institutes (DIEK) directors on their work. The study involved 24 active directors of DIEK who are subordinated and supervised by the General Directorate of Education and Religious Affairs. It sought to capture the broadest and most complex picture of the most important aspects of their administration.
The results of the research showed that the problems faced by managers in carrying out their work reveal issues that could have been resolved through administrative actions, such as planning, organization and coordination, management, control and decision making. However, the centralized and bureaucratic public administration of the education system makes it difficult to manage them and causes ineffective management practice.
The results also show that managers recognize that their actions affect the development and sustainability of IEKs, and acknowledge that they sometimes compete with IEKs operating in the wider region. In addition, they recognize that control and feedback are integral functions of management, as they ensure that the balance with the external environment of the organization is maintained.
In addition, they want to expand both their responsibilities and the margins of autonomy in the administration of IEK. Finally, they see positively the possible operation of the Regional Directorates of Lifelong Learning (PDDVM), mainly in terms of the possibility of decentralization of responsibilities of General Directorate of Education and Religious Affairs to them.
In conclusion, DIEK as educational organizations are administrative structures with unique characteristics. | en_US |