Ηγεσία και Management στη Διαχείριση Συγκρούσεων στις Επιχειρήσεις
Abstract
Η ηγετική θέση σε μία επιχείρηση ή οργανισμό επηρεάζει την αποδοτικότητα της
επιχείρησης προς την κατεύθυνση των στόχων που έχουν τεθεί. Στο πλαίσιο αυτό έχουν
δημιουργηθεί διάφορες θεωρητικές προσεγγίσεις αναφορικά με τα στοιχεία που πρέπει να
διαθέτει ο ηγέτης. Ο ηγέτης προετοιμάζει επίσης τους οπαδούς ψυχικά και πνευματικά,
παρακινώντας τους να συνεργαστούν για την επίτευξη της οργανωτικής αποστολής και
των στόχων. Μια αποτελεσματική σχέση ηγεσίας - ακολούθου στηρίζεται στην ύπαρξη
συλλογικής ενότητας μεταξύ των δύο μερών. Τα χαρακτηριστικά των ακολούθων και της
ηγεσίας έχουν ισοδύναμη επίδραση, περιορίζοντας τη μεταξύ τους σχέση. Ακόμα, τα
χαρακτηριστικά του ακόλουθου ενισχύουν το ρόλο της ηγεσίας και αντίστοιχα, τα
χαρακτηριστικά της ηγεσίας αυξάνουν το ρόλο των οπαδών στην ηγετική διαδικασία.
Μελέτες έχουν αποδείξει ότι οι ομάδες και τα άτομα με ουσιαστικές συγκρούσεις έχουν
καλύτερες επιδόσεις και έχουν βελτιωθεί με δεξιότητες λήψης αποφάσεων. Ακολούθως,
το επίπεδο ηγεσίας σε αρκετές περιπτώσεις συνδέεται με την αποτελεσματική διαχείριση
των συγκρούσεων σε μία επιχείρηση. Στο πλαίσιο αυτό, η παρούσα έρευνα διεξήχθη με
σκοπό την εξακρίβωση της σχέσης της ηγεσίας με την διαχείριση των συγκρούσεων στις
Ελληνικές επιχειρήσεις. Τα αποτελέσματα της έρευνας μεταξύ άλλων έδειξαν πως η
σχετίζεται αρνητικά με την συχνότητα εμφάνισης συγκρούσεων. Επομένως,
συμπερασματικά όσο υψηλότερο είναι το επίπεδο ηγεσίας σε μία επιχείρηση, τόσο
χαμηλότερη είναι η συχνότητα εμφάνισης συγκρούσεων. Επίσης, η ηγεσία βρέθηκε να
σχετίζεται θετικά με τον βαθμό επιτυχημένης ανταπόκρισης, επομένως όσο υψηλότερο
είναι το επίπεδο ηγεσίας σε μία επιχείρηση, τόσο υψηλότερη είναι η επιτυχία
ανταπόκρισης μίας επιχείρησης σε μία σύγκρουση.Leadership in an organization affects the business's profitability in line with the goals set.
In this context, various theoretical approaches have been created with regard to the
elements that the leader has to possess. The leader also prepares employees mentally,
encouraging them to work together to achieve the organizational mission and goals. An
effective relationship of leadership - followers is based on the existence of collective unity
between the two parties. The characteristics of the followers and leadership have an
equivalent effect, limiting their relationship. Still, the characteristics of the follower
strengthen the role of leadership and, accordingly, leadership characteristics increase the
role of supporters in the leadership process. Studies have shown that groups and people
with substantial conflicts perform better and have improved with decision-making skills.
Subsequently, the level of leadership in several cases is linked to effective conflict
management in one enterprise. In this context, the present study was conducted to identify
the relationship between leadership and conflict management in Greek companies. The
results of the research among others have shown that it is negatively related to the
incidence of collisions. Consequently, the higher the level of leadership in an enterprise,
the lower the frequency of conflicts. Also, leadership has been found to be positively
related to the degree of successful response, so the higher the level of leadership in an
enterprise, the higher the success of a business's response to a conflict.