Ο ρόλος του ηγέτη στην παρακίνηση των εργαζομένων: Η περίπτωση των Ν.Π.Δ.Δ. των δήμων
Abstract
Στους σύγχρονους οργανισμούς, η ηγεσία αποτελεί παράγοντα – κλειδί, στο πλαίσιο σύγχρονων μεθόδων διοίκησης και θεωρείται απόλυτα συνδεδεμένη με την παροχή κινήτρων στους εργαζόμενους. Η παρούσα εργασία αποτελεί μια θεωρητική προσέγγιση του ρόλου της προσωπικότητας του ηγέτη στην παρακίνηση των εργαζομένων στα ΝΠΔΔ των δήμων. Η ανάλυση της επίδρασης της συμπεριφοράς του ηγέτη σε σχέση με την παρακίνηση παράγει ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα, το οποίο μετουσιώνεται σε αυτό που ονομάζουμε επαγγελματική ικανοποίηση των εργαζομένων και η οποία με τη σειρά της μετασχηματίζεται σε παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους εξωτερικούς πελάτες του οργανισμού, δηλαδή προς τους πολίτες. Σκοπός, λοιπόν αυτής της εργασίας είναι να καταδείξει αυτή τη διασύνδεση και αλληλεπίδραση του τρίπτυχου ηγεσία –παρακίνηση εργαζομένων- επαγγελματική ικανοποίηση και παραγωγή ποιοτικών υπηρεσιών. Τα αποτελέσματα έδειξαν θετικές συσχετίσεις και συγκλίσεις των εργαζομένων με μοντέλα ηγεσίας, που αυξάνουν μέσω της παρακίνησης και της επιβράβευσης την εργασιακή ικανοποίηση και αρνητικές συσχετίσεις σε σχέση με τον τρόπο που δομείται και διεκπεραιώνεται η εργασία τους (υπάρχον εργασιακό μοντέλο).
Abstract
In today’s modern organizations, leadership is a factor - a key, in modern management methods and is considered to be fully related with motivation to employees. This thesis is a theoretical approach that concerns the role of the leader's personality in motivating employees in the Municipalities'. The analysis of the influence of the leader's behavior related to motivation produces a certain result, which is transformed into what we call work satisfaction of employees which is returned into services to the external customers of the organization, to the citizens. The goal of this work is to show the interconnection and interaction of leadership in three different ways, workers' motivation- professional satisfaction and offering of quality services. The results showed positive correlations and convergences of employees with leadership models that increase through motivation and rewarding the job satisfaction and negative correlations the way that their work is structured and carried out (existing working model).