Η διαμεσολάβηση ως επικοινωνιακό μοντέλο στα τμήματα Ανθρωπίνου Δυναμικού. Ανάλυση περιπτωσιακής μελέτης ναυτιλιακών εταιριών με έμφαση στα πληρώματα των πλοίων
Abstract
Οι σύγχρονες ναυτιλιακές εταιρείες με βασικό τους κίνητρο να περιορίσουν το κόστος της λειτουργικότητάς τους, προσλαμβάνουν ναυτικούς εργάτες ποικίλων εθνικοτήτων, οπότε και ουσιαστικά διαμορφώνονται πολυπολιτισμικές ομάδες πληρώματος στα πλοία τους. Το ζήτημα βέβαια δεν είναι μόνο αυτό το στοιχείο που δυσχεραίνει την μεταξύ τους επικοινωνία και συνεργασία, αλλά και άλλοι παράγοντες που αιτιολογούν τους διαπληκτισμούς και τις εντάσεις μεταξύ τους, λόγω των ασκούμενων πιέσεων που νιώθουν τα μέλη του πληρώματος.
Στη συγκεκριμένη εργασία, λοιπόν, διερευνάται το ζήτημα των συγκρούσεων που υπάρχουν μεταξύ των μελών του πληρώματος των πλοίων και ο ρόλος της διαμεσολάβησης, ως βασική τακτική για την επίλυση των συγκρούσεων αυτών. Πρόκειται για ένα θέμα πρωτότυπο, γεγονός που τεκμηριώνεται από το ότι δεν υπάρχει βιβλιογραφία ή προγενέστερες έρευνες που να έχουν μελετήσει το ζήτημα της εφαρμοσμένης διαμεσολάβησης ή έστω το ζήτημα των συγκρούσεων που υπάρχουν στα μέλη του πληρώματος των πλοίων. Στα πλαίσια αυτά και με απόλυτο στόχο να κατοχυρωθεί η πρωτοτυπία της εργασίας αυτής θεματικά, αρχικά γίνεται προσπάθεια άντλησης θεωρητικών πληροφοριών, στο θεωρητικό μέρος της εργασίας αυτής, και ακολούθως αποτυπώνεται το πρακτικό μέρος με τη προσωπική πρωτογενής έρευνας.
Από την έρευνα, λοιπόν, που διεξήχθη, διαπιστώνεται ότι υπάρχουν όντως εντάσεις και συγκρούσεις μεταξύ των μελών του πληρώματος του πλοίου, γεγονός που υφίσταται λόγω πολλών ψυχολογικών πιέσεων που δέχονται σε επίπεδο συνθηκών εργασίας, ασφάλειας, ανταγωνιστικότητας ιεραρχικά και μισθολογικά και διαφορετικών προσωπικοτήτων και όχι λόγω διαφορετικών πολιτισμικών ή άλλων ατομικών χαρακτηριστικών των πολυπολιτισμικών εργαζομένων του πληρώματος. Τέλος, ως προς τη διαμεσολάβηση, υπάρχει, ωστόσο η εφαρμογή της δεν γίνεται με αποτελεσματικό τρόπο, γεγονός που υποτάσσει την αναγκαιότητα επιμόρφωσης των πλοιάρχων/ διαμεσολαβητών στη τεχνική αυτής της παρέμβασης.ABSTRACT
Modern shipping companies, with their main incentive to reduce the cost of
their operations, employ seafarers of diverse nationalities, and thus
multicultural crews are formed on their ships. The issue, of course, is not only
this which impedes communication and cooperation between them, but also
other factors that justify the disputes and tensions between them, due to the
pressure exerted by the crew members.
This paper therefore explores the issue of conflicts between ship crew
members and the role of mediation as a key tactic in resolving these conflicts.
This is an original issue, which is substantiated by the fact that there is no
bibliography or previous research that has addressed the issue of applied
mediation or at least the issue of conflicts among ship crew members.
In this context, and with the sole aim of establishing the originality of this work
thematically, first an attempt is made to extract theoretical information in the
theoretical part of this work, and then the practical part is captured with
personal primary research.
The survey, therefore, reveals that there are indeed tensions and conflicts
between the crew members due to the many psychological pressures they
face at working conditions, safety, competitiveness and hierarchical and
different personalities rather than different cultural or other individual
characteristics of the multicultural crew. Finally, mediation does exist, but it is
not implemented effectively, which underlines the need for masters /
intermediaries to be trained in the technique of this intervention.