dc.contributor.advisor | Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Στάμου Αναστασία | |
dc.contributor.author | Γιαννακίδου, Μαρία | |
dc.contributor.other | Εξεταστές: Ντίνας Κωνσταντίνος, Γρίβα Έλενα | |
dc.date.accessioned | 2016-06-29T10:52:06Z | |
dc.date.available | 2016-06-29T10:52:06Z | |
dc.date.issued | 2016-06-13 | |
dc.identifier.other | 484 ΓΙΑ | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/214 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία, επιχειρήσαμε να συνεισφέρουμε με μία κοινωνιογλωσσική προσέγγιση πάνω στη μελέτη του φύλου έτσι όπως αναπαρίσταται στις ταινίες των κινούμενων σχεδίων που απευθύνονται σε παιδιά. Η κριτική ανάλυση του λόγου εφαρμόστηκε σε δώδεκα σκηνές, τρεις σκηνές από κάθε μία από τις τέσσερις επιλεγμένες ταινίες. Διαπιστώσαμε, λοιπόν, πως οι θηλυκοί και οι αρσενικοί ήρωες κατά τη διεπίδραση, ενισχύουν τα παραδοσιακά έμφυλα στερεότυπα, ενώ η γλωσσική συμπεριφορά δύναται να είναι κοινή και στα δύο φύλα. Έτσι, ‘θηλυκό’ ομιλιακό ύφος χρησιμοποιούν στο λόγο τους και οι αρσενικοί χαρακτήρες και ‘αρσενικές’ επικοινωνιακές στρατηγικές και οι γυναικείοι. Επομένως, η γλώσσα είναι το εργαλείο με το οποίο γυναίκες και άντρες συγκροτούν και επιδεικνύουν τις ταυτότητες του φύλου τους.
In this study, we tried to contribute to a sociolinguistic approach on the gender study as it is represented in films of cartoon aimed at children. A critical discourse analysis was applied to twelve scenes from popular cartoon films, three scenes from each of the four selected films. We found that female and male heroes during fictional interaction, reinforce traditional gendered stereotypes, while the linguistic behavior may be common to both sexes. So, a ‘feminine’ speech style was also used by male characters and ‘masculine’ communication strategies by the women as well. Therefore, language is the tool by which women and men construct and display the identities of their gender. | el_GR |
dc.format.extent | 95 σ. | |
dc.language.iso | ελληνική | el_GR |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el_GR |
dc.subject | Θηλυκός και αρσενικός τρόπος ομιλίας | el_GR |
dc.subject | Ανάλυση σκηνών | el_GR |
dc.subject | Κινούμενο σχέδιο | el_GR |
dc.subject | Δεκτικότητα | el_GR |
dc.subject | Ανάλυση κατηγοριοποίησης μέλους | el_GR |
dc.subject | Feminine speech style | el_GR |
dc.subject | Masculine speech style | el_GR |
dc.subject | Scene analysis | el_GR |
dc.subject | Cartoon | el_GR |
dc.subject | Indexicality | el_GR |
dc.subject | Membership categorization analysis | el_GR |
dc.title | Η κοινωνιογλωσσική κατασκευή του φύλου στο λόγο των κινούμενων σχεδίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας | el_GR |
dc.title.alternative | Sociolinguistic construction of the gender of speech of animation in pre-schoolers | el_GR |
dc.type | μεταπτυχιακή εργασία | el_GR |