Show simple item record

dc.contributor.advisorΛεμονίδης, Χαράλαμπος
dc.contributor.authorΚετικίδου, Ευθυμία
dc.date.accessioned2021-07-16T13:28:43Z
dc.date.available2021-07-16T13:28:43Z
dc.date.issued2021-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2159
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής με Νέες Τεχνολογίες: Παιδαγωγική με Νέες Τεχνολογίεςen_US
dc.description.abstractΠερίληψη Προηγούμενες έρευνες ανέδειξαν τη σπουδαιότητα ύπαρξης σχεδιαστικής σκέψης στους ανθρώπους. Σε ένα περιβάλλον που συνεχώς τροποποιείται και προκύπτουν νέες ανάγκες, τα άτομα οφείλουν να είναι καταρτισμένα ούτως ώστε να μπορούν να δημιουργήσουν νέα προϊόντα, με στόχο την κάλυψη των προαναφερθέντων αναγκών τους. Ορισμένοι ερευνητές υποστήριξαν ότι η δόμηση της σχεδιαστικής σκέψης, μπορεί να επιτευχθεί μέσω της εκπαίδευσης και επικεντρώθηκαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κυρίως σε σχολές που διέθεταν αντικείμενα συναφή με το σχεδιασμό. Άλλοι ερευνητές τόνισαν πως, τα παιδιά από πολύ μικρά είναι καλύτερα προετοιμασμένα να αντιληφθούν τη διαδικασία του σχεδιασμού, να την ενσωματώσουν στην καθημερινότητα τους και να αποτελέσει για τα ίδια ένας τρόπος σκέψης που θα χρησιμοποιούν σχεδόν αυτοματοποιημένα. Στην παρούσα μελέτη υποθέσαμε ότι, θα αναδειχθούν: η ανάγκη ύπαρξης στης σχεδιαστικής σκέψης στο δημοτικό σχολείο, ο διεπιστημονικός χαρακτήρας που τη διέπει και τα οφέλη που παρέχει η ένταξη της στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στη βιβλιογραφική ανασκόπηση μελετήθηκαν 20 προγράμματα σχεδιαστικής σκέψης που εφαρμόστηκαν σε τάξεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και τα οποία έλαβαν μέρος από το 2013 μέχρι και το 2021. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η ενσωμάτωση προγραμμάτων σχεδιαστικής σκέψης στο δημοτικό σχολείο θα ήταν ιδιαιτέρως προσοδοφόρα. Τα οφέλη για τους άμεσα εμπλεκόμενους σε πνευματικό, συναισθηματικό αλλά και γνωστικό επίπεδο αξιοσήμαντα. Επιπλέον, αποδείχθηκε ο διεπιστημονικός χαρακτήρας της σχεδιαστικής σκέψης, ο οποίος καθιστά εφικτή την ενσωμάτωση της σε πληθώρα μαθημάτων και στα Προγράμματα Σπουδών.Abstract Previous researches have highlighted the importance of design thinking in human beings. In an environment that constantly changes and new needs arise, individuals must be trained to create new products, in order to cover their needs. Some researchers supported that the construction of design thinking can be achieved through education and have focused on higher education, especially in universities with design-related subjects. Other researchers have pointed out that children from a very young age are prepared to understand the design process, to integrate it into their daily lives in order to be an automated way of thinking for them. In the present research, we assumed that the need of design thinking in primary school, its interdisciplinary nature and the benefits provided by including it in primary education will stand out. In this literature review 20 design thinking programs were studied, that were implemented in primary education and took place between 2013 and 2021. The results showed that the integration of design thinking programs in elementary school would be profitable. Also, there are significant benefits in spiritual, emotional and cognitive level for those who are involved in such programs. Moreover, the interdisciplinary nature of design thinking has been proven. This makes it much easier to integrate design thinking into plenty of lessons and of course into school curriculum.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectσχεδιαστική σκέψηen_US
dc.subjectπρωτοβάθμια εκπαίδευσηen_US
dc.subjectδημοτικό σχολείοen_US
dc.subjectδιεπιστημονικότηταen_US
dc.subjectdesign thinkingen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.subjectinterdisciplinarityen_US
dc.titleΗ σχεδιαστική σκέψη στο δημοτικό σχολείοen_US
dc.title.alternativeDesign thinking in primary schoolen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record