Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπων Καθηγήτρια: Βαμβακίδου Ιφιγένεια
dc.contributor.authorΦωτοπούλου, Αικατερίνη
dc.contributor.otherΕξεταστική Επιτροπή: Αλευριάδου Αναστασία, Τσακιρίδου Ελένη
dc.date.accessioned2016-06-30T09:44:28Z
dc.date.available2016-06-30T09:44:28Z
dc.date.issued2016-06-24
dc.identifier.other504 ΦΩΤ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/215
dc.description.abstractΗ σύγχρονη τάση που επικρατεί διεθνώς ως προς την εκπαιδευτική αντιμετώπιση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, είναι η ανάπτυξη της πολιτικής της συνεκπαίδευσής τους στα γενικά σχολεία (Γεωργιάδης, Καλύβα, Κουρκούτας, 2007). Το σχολείο, στα πλαίσια της συνεκπαίδευσης θα πρέπει να φροντίσει για την αλλαγή των στάσεων και των αντιλήψεων των τυπικώς αναπτυσσόμενων μαθητών απέναντι στη διαφορετικότητα (Σούλης, 2014) όμως για να γίνει αυτό θα πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε τις αντιλήψεις των παιδιών για την αναπηρία, ώστε να καταλάβουμε πως αυτές μπορούν να μεταβληθούν (Tregaskis, 2000). Στην παρούσα έρευνα επιχειρείται η μελέτη και η καταγραφή των αντιλήψεων και των συμπεριφορικών προθέσεων των μαθητών της Ε΄και ΣΤ΄ δημοτικού όσον αφορά στα παιδιά με νοητική και κινητική αναπηρία. Συγκεκριμένα, η έρευνα αυτή εστιάζει στο εάν και κατά πόσο οι μαθητές τυπικής ανάπτυξης επηρεάζονται από παράγοντες όπως το φύλο, η τάξη φοίτησης, το είδος της αναπηρίας, η επαφή με κάποιο άτομο με αναπηρία και η ενημέρωση που έχουν για θέματα σχετικά με την αναπηρία σε σχέση με τις πηγές πληροφόρησής τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 246 μαθητές των οποίων οι αντιλήψεις αξιολογήθηκαν με την αντιληπτική κλίμακα δυνατοτήτων (Perceived Capabilities Scale, PCS) και οι συμπεριφορικές προθέσεις με την κλίμακα συμπεριφορικών προθέσεων (Behavioral Intentions Scale, BIS) βάσει ενός διαδικτυακού ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές είχαν θετικές αντιλήψεις και συμπεριφορικές προθέσεις πρωτίστως για την κινητική και δευτερευόντως για τη νοητική αναπηρία. Σχετικά με τους παράγοντες που εξετάστηκαν, το φύλο, η τάξη φοίτησης, η επαφή με άτομα με αναπηρία στο στενό τους περιβάλλον και η ενημέρωσή τους για την αναπηρία φαίνεται πως επηρεάζουν θετικά τις αντιλήψεις και τις προθέσεις συμπεριφοράς των παιδιών τυπικής ανάπτυξης προς τα παιδιά με κινητική και νοητική αναπηρία. The prevailing trend in the education of students with special educational needs imposes the development of policies that foster their inclusion in mainstream schools (Georgiadis, Kalyva, Kourkoutas, 2007). Schools should try to formulate typically developing students’ perceptions and attitudes towards diversity (Soulis, 2014), but in order to transform them, it is first necessary to understand children’s perceptions of disability (Tregaskis, 2000). The purpose of the present study was to investigate 5th and 6th grade elementary students’ perceptions and behavioural intentions towards children with intellectual and physical disabilities. Factors that may influence students’ perceptions and behavioural intentions were also examined, including gender, grade level, type of disability, previous contact with individuals with disabilities and information about disabilities in relation to the type of information sources. 246 students were administered an online questionnaire in order to measure their perceptions using the Perceived Capabilities Scale (PCS) as well as their behavioral intentions using the Behavioral Intentions Scale (BIS). Results indicated positive perceptions and behavioural intentions primarily towards physical disability and secondarily towards intellectual disability. Gender, grade level, contact with individuals with disabilities in their immediate environment and their information about disabilities seem to positively influence typically developing children’s perceptions and behavioural intentions towards children with physical and intellectual disabilities.el_GR
dc.format.extent163 σ.
dc.language.isoελληνικήel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΑντιλήψειςel_GR
dc.subjectΣυμπεριφορική πρόθεσηel_GR
dc.subjectΝοητική αναπηρίαel_GR
dc.subjectΚινητική αναπηρίαel_GR
dc.subjectPerceptionsel_GR
dc.subjectBehavioural perceptionsel_GR
dc.subjectIntellectual disabilityel_GR
dc.subjectPhysical disabilityel_GR
dc.titleΑντιλήψεις μαθητών/τριών τυπικής ανάπτυξης της Ε΄ και ΣΤ΄ για τα άτομα με αναπηρίαel_GR
dc.title.alternativeFifth and sixth grade elementary student's perceptions of people with disabilitiesel_GR
dc.typeμεταπτυχιακή εργασίαel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record