«Οι παιδαγωγικές αντιλήψεις του Χαρίσιου Παπαμάρκου»
Abstract
Περίληψη
Η παρούσα πτυχιακή εργασία επιχειρεί τη σκιαγράφηση των παιδαγωγικών αντιλήψεων του Χαρίσιου Παπαμάρκου, οι οποίες τον κατεύθυναν προς τη διαμόρφωση της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής γραμμής την οποία ακολούθησε σε όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του, καθώς και της ζωής και του έργου του, ενώ πραγματοποιείται και μία σύντομη παρουσίαση της πλούσιας συγγραφικής του παραγωγής. Επιπλέον εξετάζεται το πολιτικό και εκπαιδευτικό πλαίσιο της εποχής στην οποία γεννιέται, ζει και δρα ως παιδαγωγός καθώς επίσης και η εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθήθηκε από το ελληνικό κράτος εκείνη την περίοδο. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για την έρευνα και μελέτη των πρωτογενών αλλά και δευτερογενών πηγών είναι η Ιστορική Ερμηνευτική, που έχει ως στόχο την εξαγωγή αξιόπιστων και ασφαλών συμπερασμάτων. Παρόλου που ο Χαρίσιος Παπαμάρκου κατά τη διάρκεια του βίου του δέχτηκε έντονες κριτικές, τόσο για το έργο του όσο και για το συγγραφικό του ταλέντο, δεν μπορεί να αμφισβητηθεί το γεγονός ότι αποτελεί μία από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες της Ιστορίας της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης του δεύτερου μισού του 19ου αιώνα.Abstract
The present dissertation attempts to outline the pedagogical perceptions of Harisios Papamarkos, which guided him to the formation of the specific educational line which he followed throughout his career, as well as his life and work, while a short presentation of his rich authorial production. In addition, the political and educational context of the time in which he was born, lives and acts as a teacher is examined, as well as the educational policy pursued by the Greek state at that time. The method used for the research and study of primary and secondary sources is the Historical Interpretation, which aims to draw reliable and safe conclusions. Although Harisios Papamarkou during his life received strong criticism, both for his work and for his writing talent, it can not be disputed that he is one of the most important figures in the History of Modern Greek Education of the second half of the 19th century.