Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βαμβακίδου Ιφιγένεια
dc.contributor.authorΒλαχάβα, Φανή
dc.contributor.otherΕξεταστική Επιστροπή: Κωτόπουλος Η. Τριαντάφυλλος, Αλευριάδου Αναστασία
dc.date.accessioned2016-06-30T10:24:54Z
dc.date.available2016-06-30T10:24:54Z
dc.date.issued2016-06-22
dc.identifier.other502 ΒΛΑ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/217
dc.description.abstractΗ σύγχρονη εποχή χαρακτηρίζεται από μεταβολές στον τρόπο λειτουργίας των περισσότερων θεσμών και από έναν εκσυγχρονισμένο τρόπο θεώρησης των διαφόρων θεμάτων. Παρόλα αυτά εξακολουθούν να διαιωνίζονται οι στερεότυπες αντιλήψεις εναντίον των διαφορετικοτήτων και κυρίως εναντίον των ατόμων με ειδικές ανάγκες . Τα άτομα αυτά εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται με τρόπο, που δημιουργεί ένα κλίμα οίκτου απέναντι τους, από τον οποίο πηγάζει η ρατσιστική αντιμετώπιση τους και η κοινωνική τους απομόνωση. Όμως, αισθητή είναι πλέον η ανάγκη αναθεώρησης του τρόπου αντιμετώπισής τους, έτσι ώστε να γίνουν κατανοητές οι ιδιαιτερότητες τους και να προωθηθεί η κοινωνική τους ενσωμάτωση. Για τον λόγο αυτό θεωρείται αναγκαία η εξοικείωση με τα άτομα αυτά και τα προβλήματα τους από την παιδική ηλικία των σύγχρονων ανθρώπων. Με βάση αυτά τα δεδομένα είναι αναγκαία η αξιοποίηση της παιδικής λογοτεχνίας και του συνδυασμού εικόνας και λόγου, προκειμένου να αποτραπεί η διαιώνιση των ρατσιστικών αντιλήψεων απέναντι στα άτομα αυτά. Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να αποτυπώσει καλές πρακτικές αξιοποίησης της λογοτεχνίας και συγκεκριμένα παραμυθιών με αναπαραστάσεις αναπηρίας, με απώτερο σκοπό την άρση της προκατάληψης και την ανάπτυξη στάσεων σεβασμού, απέναντι σε έναν ποικιλόμορφο κόσμο. Αρχικά, παρουσιάζεται μια σύντομη κριτική ανάλυση αυτών των παραμυθιών και στη συνέχεια ακολουθώντας τη στοχοθεσία περιγράφονται οι καλές πρακτικές και η εφαρμογή τους στην τάξη. Τέλος, διατυπώνονται κάποιες παρατηρήσεις που προκύπτουν από την ποιοτική αποτίμηση των καλών πρακτικών, η οποία πραγματοποιήθηκε σε όλη τη διάρκεια της εφαρμογής τους. The modern era is characterized by changes in the way the institutions and more than a modernized way of looking at various issues. Yet they continue to perpetuate stereotypes against diversities and mainly against people with disabilities. These people are still treated in a way that creates a climate of compassion towards them, from which stems their racist treatment and their social isolation. But most significant is the need for a review of how to deal with them so as to understand their specificities and to promote their social integration. For this reason it is considered necessary to familiarize with these people and their problems from childhood of modern humans.Based on these data it is necessary to use children's literature and the image combination and ratio, to prevent the persistence of racist attitudes toward these individuals. This work aims to capture good literature utilization practices and specifically fairy disability representations with a view to eliminate prejudice and develop respect attitudes, towards a diverse world.First, a brief critical analysis presented these fairytales and then following the targeting describes the best practices and their application in the classroom. They draw some observations arising from the qualitative assessment of good practices, conducted throughout implementation.el_GR
dc.format.extent135 σ.
dc.language.isoελληνικήel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΑναπαραστάσεις αναπηρίαςel_GR
dc.subjectΚαλές πρακτικέςel_GR
dc.subjectΛογοτεχνίαel_GR
dc.subjectLiteratureel_GR
dc.subjectBest practicesel_GR
dc.subjectDisability representationsel_GR
dc.titleΚαλές πρακτικές στη σχολική αξιοποίηση παραμυθιών με αναπαραστάσεις αναπηρίαςel_GR
dc.title.alternativeBest practices in expoitation of tales representing disabilities at schoolel_GR
dc.typeμεταπτυχιακή εργασίαel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record