Η χρήση των εκπαιδευτικών λογισμικών σε μαθητές με αναπηρία σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Abstract
Περίληψη
Η παρούσα εργασία παρουσιάζει τα σημαντικότερα εκπαιδευτικά λογισμικά που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί σε μαθητές με αναπηρίες και εξετάζει τον τρόπο που λειτουργούν , την κατηγορία μαθητών που εξυπηρετεί το κάθε εκπαιδευτικό λογισμικό και τα αποτελέσματα της χρήσης τους. Τα εκπαιδευτικά λογισμικά έχουν πολλές δυνατότητες και μπορούν να αναδείξουν την μαθησιακή ικανότητα αυτών των μαθητών. Όμως, η χρήση ενός λογισμικού απαιτεί την κατάλληλη γνώση από τον εκπαιδευτικό, ώστε να μπορέσει να βοηθήσει στον καλύτερο βαθμό τους μαθητές του. Έτσι σκοπός της εργασίας είναι να αναδείξει τα αποτελέσματα που προκύπτουν από τη χρήση των εκπαιδευτικών λογισμικών για τους μαθητές με αναπηρίες και ουσιαστικά να ενεργοποιήσει περισσότερο τους εκπαιδευτικούς να εξοικειωθούν με τη χρήση τους και να βοηθήσουν τους μαθητές τους.
Ακολουθήθηκε ποσοτική έρευνα μέσω χρήσης ερωτηματολογίου. Πιο συγκεκριμένα: Συμμετείχαν 53 άτομα (29 γυναίκες, 24 άντρες) . Η εργασία επισημαίνει ότι τα εκπαιδευτικά λογισμικά βοηθάνε σε μεγάλο βαθμό τους μαθητές και τις δυνατότητες αξιοποίησης τους μέσα στη σχολική τάξη. Με βάση τα κριτήρια αξιολόγησης διαπιστώνεται πως τα εκπαιδευτικά λογισμικά είναι πολύ βοηθητικά, καθώς παρουσιάζουν τις ασκήσεις και τη θεωρία στους μαθητές με έναν διασκεδαστικό τρόπο και παρακινούν τον μαθητή να εκπαιδευτεί.
Συνολικά, τα εκπαιδευτικά λογισμικά αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο για τον εκπαιδευτικό, με σκοπό να βοηθήσουν τους μαθητές τους να κατανοήσουν την διδακτέα ύλη.Abstract
This Working the most important educational software used by teachers to students with disabilities and examines how they work, the category of students that each educational software serves and the results of their use. Educational software has many possibilities and can highlight the learning ability of these students. However, the use of a software requires the appropriate knowledge from the teacher, so that he can help his students to the best degree. Thus, the purpose of the work is to highlight the results obtained from the use of educational software for students with disabilities and to actually activate more teachers to become familiar with their use and to help their students.
Was followed, quantitative methodology, through the use of a questionnaire. More specifically: 53 people (29 women, 24 men) .
The paper points out that educational software greatly helps students and their potential for use in the classroom. Based on the evaluation criteria, it is found that the educational software is very helpful, as they present the exercises and theory to the students in a fun way and motivate the student to be educated.
Overall, educational software is a useful tool for the teacher, designed to help their students understand the curriculum.