Η διερεύνηση των μεταγνωστικών ελλειμμάτων σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες της Έ και ΄ΣΤ δημοτικού. Η οπτική των δασκάλων τους
Abstract
Περίληψη
Η παρούσα πτυχιακή εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια λήψης πτυχίου από το τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Στο πρώτο κεφάλαιο που αποτελείται από το θεωρητικό μέρος, περιγράφεται το βασικό θεωρητικό υπόβαθρο για την περάτωσή της. Aναλυτικότερα παρουσιάζονται τα μεταγνωστικά ελλείμματα που παρουσιάζουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Επίσης αναλύονται και ο ορισμός, η αιτιολογία και τα χαρακτηριστικά των Μαθησιακών δυσκολιών. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται η ερευνητική προσέγγιση της εργασίας περιγράφεται, η μεθοδολογία που ακολουθείται και τα μέσα της έρευνας. Στοχεύουμε να αναλύσουμε του τρόπους αντιμετώπισης των μεταγνωστικών ελλειμμάτων, από την πλευρά των εκπαιδευτικών, καθώς και το πώς αξιολογούν την δική τους επιτυχία σε σχέση με την αντιμετώπιση των μεταγνωστικών ελλειμμάτων, μέσα από μια ποσοτική έρευνα και ανάλυση των δεδομένων. Η στατιστική ανάλυση έδειξε πως οι εκπαιδευτικοί δεν είναι καταλλήλως προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν τα μεταγνωστικά ελλείμματα των μαθητών με Μαθησιακές δυσκολίες.Abstract
The present thesis was prepared in the context of obtaining a decree from the Department of Primary Education, of the University of Western Macedonia. In the first chapter, which consists of the theoretical part, the basic theoretical background for the completion of the thesis is described. In more detail the metacognitive deficits of children with Learning Difficulties are presented. The definition, aetiology and characteristics of Learning Difficulties are also analyzed. The second chapter presents the research approach of the study is described, the methodology followed and the research instruments used. We aim to analyze the ways of coping with metacognitive deficits, from the teachers' point of view, and how they evaluate their own success in relation to coping with metacognitive deficits, through a quantitative survey and data analysis. Statistical analysis showed that teachers are not adequately prepared to address the metacognitive deficits of students with Learning Disabilities.