Συναισθηματική νοημοσύνη και θετική ψυχολογία μέσα από ζωγραφιές παιδιών στην καραντίνα
Abstract
Περίληψη
Μέσω της ζωγραφικής τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματά τους. Η παρούσα εργασία αξιοποίησε τη ζωγραφική, για να εξετάσει πώς τα παιδιά ερμηνεύουν τα συναισθήματα και τις εμπειρίες τους στη διάρκεια της καραντίνας λόγω του COVID19. Στόχος της εργασίας ήταν να διερευνηθεί πώς τα παιδιά κατανοούν τα δικά τους συναισθήματα και ποιες αξιολογούν ως θετικές από τις εμπειρίες τους στην καραντίνα. 11 παιδιά, ηλικίας 3-11 ετών, έστειλαν τις ζωγραφιές τους μέσω skype τον Απρίλιο του 2020. Από κάθε παιδί ζητήθηκε να ζωγραφίσει: 1. Ένα δικό του πορτραίτο, που να αποτυπώνει πώς νιώθει εκείνη τη στιγμή και 2. Μία ευχάριστη εμπειρία από τη ζωή του στην καραντίνα. Οι ζωγραφιές όλων των παιδιών συγκεντρώθηκαν ηλεκτρονικά. Τα συναισθήματα που προέκυψαν από τα πορτραίτα των παιδιών ήταν η χαρά, ο φόβος και η ανία. Στις ευχάριστες σκηνές από την καραντίνα, τα παιδιά αποτύπωσαν σκηνές παιχνιδιού στο σπίτι τους ή διαδικτυακής επικοινωνίας με τους/τις φίλους/ες τους. Τα συναισθήματα και οι σκηνές που αποτυπώθηκαν στις ζωγραφιές παρέχουν χρήσιμα συμπεράσματα για τη συναισθηματική κατάσταση των παιδιών σε περιόδους κρίσεων.Abstract
Through painting children express their feelings. This project used painting to examine how children present their emotions and experiences during COVID 19 quarantine. The aim of the project was to examine in what way children realize their own emotions and which experiences they evaluate as positive during the quarantine. 11 children aged 3-11 sent their drawings through Skype in April 2020. Each child was asked to draw: 1) a portrait of their own that shows how he/she feels 2) a pleasant moment of his/her life during quarantine. All drawings were collected online. Emotions that came up from children’s paintings were happiness, fear and boredom. As far as the joyful memories from the quarantine are concerned, different scenes were depicted: carefree play at home or online communication with their friends. The feelings and the scenes depicted in the drawings provide useful conclusions for children’s emotional state during periods of crisis.