Show simple item record

dc.contributor.advisorΒακάλη, Άννα
dc.contributor.authorΒυθούλκα, Έρση
dc.contributor.authorVithoulka, Ersi
dc.date.accessioned2021-09-07T08:41:57Z
dc.date.available2021-09-07T08:41:57Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2196
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΠΕΡΙΛΗΨΗ Η εκπόνηση της εργασίας, έχει ως στόχο την εξέταση διαφόρων προσεγγίσεων οι οποίες σχετίζονται με την υπόσταση των παραμυθιών (έννοιες, χαρακτηριστικά σημασία, προέλευση, εκφάνσεις κλπ.). Παράλληλα θα εξεταστεί και ο σημαντικός ρόλος που κατέχει στη σύγχρονη εκπαίδευση και η επίδραση που έχει στα παιδιά. Επιπλέον στόχο αποτελεί και η ανάδειξη της σημασίας της δημιουργικής γραφής στην εκπαιδευτική διαδικασία και ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί ως χρήσιμο εργαλείο μάθησης, για τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας. Στο πρώτο κεφάλαιο, αποτυπώνονται οι ορισμοί και επισημαίνονται τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του παραμυθιού τα οποία συνίστανται στον χώρο και τον χρόνο του παραμυθιού, στα ενεργά πρόσωπα καθώς και στη λειτουργία των αντιθέσεων από εκπαιδευτικούς και λογοτέχνες. Στο επόμενο κεφάλαιο, θα αναλυθεί η αξία του παραμυθιού στην εκπαίδευση. Στη συνέχεια θα αναφερθούμε στη δημιουργική γραφή καθώς και στο ρόλο που διαδραματίζει στα προγράμματα του νηπιαγωγείου, ενώ θα γίνει αναφορά και στο συσχετισμό της με τη λογοτεχνική ανάγνωση και τη γλώσσα. Επιπλέον θα εξεταστεί ο κύριος και σημαντικός ρόλος της νηπιαγωγού, όσον αφορά την πραγματοποίηση των προγραμμάτων Δημιουργικής Γραφής, ώστε τα παιδιά να κατανοήσουν και να αγαπήσουν τον προφορικό και γραπτό λόγο μέσα από διάφορες δραστηριότητες, να μάθουν να επικοινωνούν, να δημιουργούν και να χρησιμοποιούν τη φαντασία τους. Τέλος γίνεται αναφορά στο έργο του/της νηπιαγωγού και την ικανότητά του/της να ανακαλύψει ιδέες και προτάσεις κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης των νηπίων, έτσι ώστε να αναπτύξει τη δημιουργικότητα, τη σκέψη, τη φαντασία, τη συνεργασία των παιδιών, όπως και να καλλιεργήσει το λεξιλόγιό τους στον προφορικό αλλά και τον γραπτό λόγο. ABSTRACT The present paper aims to examine theoretical approaches which are related to the concept of fairy tales (concepts, characteristics, sources, substance and meaning) Moreover, the important role it has in today's education, as well as the impact on children will also be examined. Furthermore, the importance of creative writing in the educational process and the way in which it functions as a useful learning tool for preschool children will also be highlighted. In the first chapter, the definition and the basic characteristics of the fairy tale are pointed out. These are the place and time of the fairy tale, the acting persons as well as the function of the contrasts, by teachers and writers. In the next chapter, the value of the fairytale in education will also be analyzed, as well as the very important part of creative writing in pre-school programs and its potential correlation to literary reading and language. In addition, the main and important role of the pre-school teacher will be formulated, regarding the actualization of the creative writing programs in a way so that the children understand and love the spoken and written word through various activities and learn to communicate, create and to use their imagination. Finally, we are examining the work of the pre-school teacher and their ability to discover ideas and suggestions during the children’s education, in order to promote creativity, thinking, imagination and cooperation, as well as their ability to cultivate the children's vocabulary in terms of oral and written speech.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectπαραμύθιen_US
dc.subjectαφήγησηen_US
dc.subjectδημιουργική γραφήen_US
dc.subjectδημιουργικότηταen_US
dc.subjectπροσχολική ηλικίαen_US
dc.subjectfairytaleen_US
dc.subjectnarrationen_US
dc.subjectcreative writingen_US
dc.subjectcreativityen_US
dc.subjectpreschoolen_US
dc.titleΑφήγηση παραμυθιών και ασκήσεις δημιουργικής γραφής στα παραμύθια σε παιδιά προσχολικής ηλικίαςen_US
dc.title.alternativeStorytelling and creative writing exercises in fairy tales for pre-school childrenen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record