dc.description.abstract | Περίληψη
Μολονότι, από την αρχή σχεδόν ύπαρξης του ανθρώπινου είδους, γινόντουσαν μετακινήσεις πληθυσμών, τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται αύξηση στις μεταναστευτικές μετακινήσεις και εισροές, ειδικότερα στον Δυτικό Κόσμο. Το φαινόμενο αυτό έχει οδηγήσει τους εκπαιδευτικούς, και όχι μόνο, να εκδηλώνουν έντονο ενδιαφέρον για την προσαρμογή και ένταξη των μεταναστών/προσφύγων μαθητών στην κοινωνία και συγκεκριμένα στο κοινωνικό πλαίσιο του σχολείου και της τάξης. Τα παιδιά των μεταναστών/προσφύγων δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στο σχολικό πλαίσιο, είτε λόγω αδυναμίας κατάλληλης χρήσης της ελληνικής γλώσσας, είτε λόγω δυσκολίας δημιουργίας φιλικών σχέσεων με τους συνομηλίκους τους ή λόγω και των δύο. Γενικότερα σύγχρονες έρευνες για τη μη τυπική εκπαίδευση και συγκεκριμένα όσον αφορά την μουσειακή εκπαίδευση την αναδεικνύουν ως κατάλληλο εργαλείο βιωματικής μάθησης και ειδικότερα ως μέσο ένταξης των μεταναστών/προσφύγων μαθητών στην τάξη. Η μουσειακή αγωγή σε συνδυασμό με τη μέθοδο project, η οποία χαρακτηρίζεται εξίσου ως κατάλληλο εργαλείο προσέγγισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε μία πολυπολιτισμική τάξη, επιτρέπουν την ενεργητική και διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, δίνοντας τη δυνατότητα σε όλα τα παιδιά να συνεργαστούν, να διερευνήσουν το υπό μελέτη θέμα αλλά και να μάθουν. Τα παιδιά ανεξαρτήτως κοινωνικοπολιτισμικού υποβάθρου μπορούν να συμμετέχουν και να προσφέρουν στις εκπαιδευτικές προσεγγίσεις με τις ιδιαίτερες γνώσεις και ικανότητές τους. Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω, προτείνεται ένα σύντομο σχέδιο δράσης, για την ομαλότερη ένταξη των μεταναστών, προσχολικής ηλικίας, παιδιών, και όχι μόνο, στο κοινωνικό πλαίσιο της τάξης και έτσι σταδιακά και στην ευρύτερη κοινωνία.Abstract
Although population movements have always existed since the beginning of human existence, in the past few years there has been an increase in migratory movements and inflows, especially in the Western World. This phenomenon has led teachers, and not only, to show a strong interest in the adaptation and integration of immigrant/refugee students in society and specifically in the social context of school and classroom. The children of immigrants/refugees find it difficult to adapt to the school context, either due to the inability to properly use the Greek language, or due to the difficulty of establishing friendly relations with their peers or due to both. In general, modern research on non-formal education, and specifically on museum education, highlights it as a suitable tool for experiential learning and in particular as a means of inclusion immigrant/refugee students into the classroom. The museum education in combination with the project method, which is also known as a suitable tool for approaching the educational process in a multicultural classroom, allow the active and interdisciplinary approach of knowledge, enabling all children to collaborate, to explore the subject of study and to learn. Children regardless of socio-cultural background can participate and contribute to educational approaches with their special knowledge and skills. Based on all the above, a short action plan is proposed, for the smoother integration of preschool aged immigrant children, and not only, in the social context of the class and later in the wider society. | en_US |