dc.description.abstract | Περίληψη
Η συγκεκριμένη εργασία αναφέρεται κατά κύριο λόγο στη θετική επίδραση της μουσικοθεραπείας στα παιδιά με ψυχικά νοσήματα. Επιπλέον, μέσω της αυτής της μελέτης πραγματοποιείται μια προσπάθεια κατανόησης της συμβολής της μουσικής στη ψυχική υγεία ανθρώπων όλων των ηλικιών αλλά κυρίως των ανθρώπων της παιδικής ηλικίας. Για την τεκμηρίωση αυτών, παρατίθενται στην εργασία και μερικές σχετικές έρευνες, αναφορικά με τα οφέλη της μουσικοθεραπείας σε παιδιά με ψυχικά νοσήματα.
Αρχικά, στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας γίνεται μια θεωρητική προσέγγιση των ψυχικών νοσημάτων. Συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά στη εμφάνιση των ψυχικών διαταραχών στη παιδική ηλικία, καθώς αναφέρεται και η επιδημιολογία των νοσημάτων. Επιπλέον, η εργασία επικεντρώνεται και στις ψυχικές διαταραχές που εμφανίζονται συχνότερα σε ανθρώπους της παιδικής ηλικίας, και αναλύει σημαντικά δεδομένα για αυτές (εμφάνιση της νόσου, συμπτώματα, αίτια εμφάνισης κ.α.).
Έπειτα, στο δεύτερο κεφάλαιο ακολουθεί η θεωρητική προσέγγιση της μουσικοθεραπείας. Ειδικότερα, αναφέρονται σημαντικά στοιχεία όπως η ιστορική αναδρομή αυτής της μεθόδου θεραπείας, ενώ ακολουθούν διάφοροι ορισμοί επί του θέματος που έχουν αναφερθεί ανά καιρούς. Επιπλέον, γίνεται αναφορά και στις μεθόδους που μπορεί να χρησιμοποιηθεί η μουσική σχετικά με τα παιδοψυχικά νοσήματα, ενώ δεν παραλείπονται οι τεχνικές με τις οποίες μπορεί ο μουσικοθεραπευτής να βοηθήσει τα παιδιά που πάσχουν από κάποια ψυχική διαταραχή.
Τέλος, το τρίτο κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στο ερευνητικό μέρος της εργασίας, όπου παρατίθενται μελέτες σχετικά με την επίδραση της μουσικοθεραπείας σε παιδιά με ψυχικά νοσήματα. Συγκεκριμένα, αναφέρεται μία έρευνα σχετικά με τη συμβολή της μουσικής σε παιδιά με αγχώδεις διαταραχές, και μία έρευνα σχετικά με την επίδραση της μουσικής σε παιδιά με ΔΕΠΥ.
Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως η υπάρχουσα βιβλιογραφία σχετικά με την επίδραση της μουσικοθεραπείας σε παιδιά με ψυχικά νοσήματα είναι ιδιαίτερα φτωχή, καθώς δεν υπάρχουν πολλές έρευνες που μελέτησαν το συγκεκριμένο θέμα.Abstract
This work mainly refers to the positive effect of music therapy on children with mental illness. In addition, through this study, an attempt is made to understand the con-tribution of music to the mental health of people of all ages but especially of people of childhood. To document these, some relevant research is presented in the work, regard-ing the benefits of music therapy in children with mental illnesses.
Initially, in the first chapter of the work, a theoretical approach to mental illness is made. Specifically, reference is made to the occurrence of mental disorders in child-hood, as well as the epidemiology of diseases. In addition, the work focuses on the mental disorders that most often occur in people of childhood, and analyzes important data about them (onset of the disease, symptoms, causes, etc.).
Then, in the second chapter, the theoretical approach of music-therapy follows. In particular, important elements are reported such as the historical background of this method of treatment, while following various definitions on the subject that have been reported from time to time. In addition, reference is made to the methods that can be used in music related to child mental illness, while the techniques with which the music therapist can help children suffering from a mental disorder are not omitted.
Finally, the third chapter is dedicated to the research part of the work, which presents studies on the effect of music therapy on children with mental illness. Specifi-cally, a study on the contribution of music to children with anxiety disorders is report-ed, and a study on the effect of music on children with ADHD.
It is important to note that the existing literature on the effect of music therapy on children with mental illness is particularly poor, as there are not many studies that have studied this topic. | en_US |