dc.description.abstract | Στο χώρο της εκπαίδευσης η αξιολόγηση του μαθητή είναι απαραίτητη σε κάθε βαθμίδα. Αποτελεί βασικό στοιχείο για την αποτίμηση του αποτελέσματος της προσπάθειας που κατέβαλε ο μαθητής/τρια, καταδεικνύοντας παράλληλα και το βαθμό επίτευξης των διδακτικών στόχων. Η αξιολόγηση θα πρέπει να συνιστά κίνητρο για μάθηση, δίνοντας βαρύτητα στην ανατροφοδότηση μαθητών, εκπαιδευτικών και γενικά όλης της σχολικής κοινότητας. Προς αυτήν την κατεύθυνση κινείται τα τελευταία χρόνια το κίνημα της «αυθεντικής αξιολόγησης», σύμφωνα με το οποίο η αξιολόγηση αποτελεί ανοικτή διαδικασία και συνευθύνη δασκάλου-μαθητή. Η αυθεντική αξιολόγηση συνδιαλέγεται με καταστάσεις της καθημερινής ζωής και δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να οικοδομήσουν τη νέα γνώση με τρόπο ενεργητικό, πάνω σε ό,τι έχουν ήδη κάνει. Για να επιτευχθούν οι στόχοι της αυθεντικής αξιολόγησης επινοήθηκαν νέες, εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης, όπως ο φάκελος εργασιών του μαθητή (portfolio assessment), οι συνθετικές εργασίες (projects) και πλήθος άλλων νέων τεχνικών αξιολόγησης του συνόλου των δεξιοτήτων των μαθητών. Στην παρούσα εργασία θα ασχοληθούμε με έναν από τους πιο διαδεδομένους τρόπους αυθεντικής αξιολόγησης, με τη χρήση του Φακέλου Εργασιών (portfolio assessment). Στο φάκελό του/της ο κάθε μαθητής/τρια συλλέγει αντιπροσωπευτικές εργασίες με βάση συγκεκριμένο στόχο, καταγράφει την πρόοδό του/της σε δεδομένα γνωστικά αντικείμενα και γενικότερα παρουσιάζει τον εαυτό του/της, τα ενδιαφέροντά του/της και τις κλίσεις του/της. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η αυτοαξιολόγηση των μαθητών και αναπτύσσεται η κριτική και δημιουργική σκέψη τους. Στόχος της εργασίας αποτελεί ο σχεδιασμός και η εφαρμογή στο Δημοτικό Σχολείο μιας περίπτωσης Φακέλου Εργασιών (portfolio) στο γλωσσικό μάθημα, καθώς επίσης και η αξιολόγηση των γλωσσικών δεξιοτήτων των μαθητών μέσα από τη χρήση του.
The assessment of the student is necessary during all the educational levels. It is a key element for the assessment of the effectiveness of student’s effort, demonstrating at the same time the degree of achievement of learning objectives. The assessment of the student should be an incentive for learning, leading to student and teacher motivation, and also to the improvement of the whole school community. During the last years, the movement of “authentic assessment” follows the aforementioned principles and presents a model of assessment in which both the teacher and the student are responsible for the evaluation process. The authentic assessment uses everyday events and situations in order to help students to actively build new assets on what they have already learnt. In order for the objectives of the authentic assessment to be achieved, they have been devised new and alternative methods of assessments, such as the portfolio assessment, the projects and many other new techniques for the evaluation of students’ skills. In this study we will try to present and analyze one of these methods, the portfolio assessment. Each student has in his/her portfolio, representative work based on specific educational purposes, and also records his/her progress in the various school subjects and generally keeps track of his/her interests and inclinations. The above process results in the self-assessment of the students and also in the development of the critical and creative thinking. The aim of this study is the design, the implementation and the application of the portfolio assessment as an alternative assessment method of language learning skills in the primary school | el_GR |