Δύο σχολικές γραμματικές: Χρ. Τσολάκη-Ε. Φιλιππάκη: Συγκριτική μελέτη
Abstract
Το ενδιαφέρον στην παρούσα εργασία στρέφεται στη συγκριτική αντιπαραβολή, ως προς το περιεχόμενο, των δύο τελευταίων σχολικών βιβλίων γραμματικής για τους μαθητές του δημοτικού, ώστε μέσω των ομοιοτήτων και των διαφορών, να αξιολογήσει τον βαθμό συνάφειάς τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι δύο γραμματικές εφαρμόζουν διαφορετικές προσεγγίσεις για τη διδασκαλία της δομής της γλώσσας, καθώς η μία διακατέχεται από έναν παραδοσιακό και δομιστικό χαρακτήρα, ενώ η άλλη χρησιμοποιεί περισσότερο επικοινωνιακές και λειτουργικές πρακτικές, προσφέροντας μια πιο ολοκληρωμένη σύλληψη του γλωσσικού συστήματος στους μαθητές.
Τhis assignment focuses on the comparative study, as regard the content of the last two grammar textbooks for primary school students, in order to evaluate the degree of their relevance through similarities and differences. The results have shown that the two grammars apply different approaches of teaching the linguistic structure, as the one has traditional and structural character while the other uses more communicative and functional practices, offering a completed comprehension of the linguistic system by the students.