dc.description.abstract | Περίληψη
Σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη εποχή, η επιζητούμενη αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της, συνεπάγεται αλλαγές στους τρόπους των διδακτικών προσεγγίσεων αλλά και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα. Η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης αποτελεί μία εναλλακτική λύση ως προς τον στόχο που επιζητείται. Οι μύθοι του Αισώπου με το διδακτικό και παράλληλα διασκεδαστικό τους χαρακτήρα, προσφέρονται για παιδιά μικρής ηλικίας και μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για διαθεματική προσέγγιση στο νηπιαγωγείο. Στην παρούσα εργασία σκοπός είναι να διερευνηθεί η διδακτική αξιοποίηση των μύθων του Αισώπου στην προσχολική εκπαίδευση και να παρουσιαστεί μία διαθεματική διδακτική πρόταση για τη διδασκαλία τους στο νηπιαγωγείο, η οποία θα σχεδιαστεί και θα οργανωθεί με βάση την ευελιξία, την πολλαπλότητα και την υποκειμενικότητα, στοιχεία απαραίτητα προκειμένου να επιτύχει ένα διαθεματικό πρόγραμμα εργασίας. Η προσέγγιση του θέματος πραγματοποιήθηκε μέσα από την ήδη υπάρχουσα σχετική βιβλιογραφία, ελληνική και ξενόγλωσση με τη σύγχρονη αξιοποίηση στοιχείων και πληροφοριών από το διαδίκτυο.Abstract
Nowadays, more than any other era, the requested upgrade of the quality of education provided at all levels, implies changes in the ways of teaching approaches and the educational process in general. The cross-thematic approach to knowledge is an alternative to the goal that is pursued. The myths of Aesop, with their didactic and, at the same time, entertaining character, are offered for young children and can be the basis for a cross-thematic approach in kindergarten. The purpose of this study is the investigation of the didactic use of the Aesop’s myths in preschool education and the presentation of a cross-thematic teaching proposal for their teaching in kindergarten, which will be designed and organized based on flexibility, diversity, and subjectivity-necessary elements for the achievement of a cross-thematic work program. The approach of the subject was realized through the already existing bibliography -Greek and English language- and through online data and information. | en_US |