dc.description.abstract | Περίληψη
Στην τάξη του νηπιαγωγείου, τα παραμύθια αποτελούν βασικό μέσο διδασκαλίας, καθώς μέσα από αυτά τα παιδιά μπορούν να διδαχθούν ποικίλα θέματα. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν με διάφορους τρόπους, όπως η διήγηση/αφήγηση, η αναδιήγηση, η τροποποίηση της πλοκής της ιστορίας, η εικονογράφηση, η δραματοποίηση κ.ά. με στόχο την ανάπτυξη της φαντασίας, την καλλιέργεια της σκέψης και της δημιουργικότητας των νηπίων, κυρίως όμως για την ανάπτυξη της γλώσσας. Από το σύνολο των παραμυθιών, αυτά που έχουν ως πρωταγωνιστές τα ζώα φαίνεται να προσεγγίζουν περισσότερο την παιδική ψυχοσύνθεση, την αντιληπτική ικανότητα, τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των παιδιών. Στην παρούσα εργασία, γίνεται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση ώστε να επισημανθεί η σπουδαιότητα της χρήσης των παραμυθιών με ζώα στη μαθησιακή διαδικασία στο νηπιαγωγείο, καθώς αποτελούν μέσο προσέγγισης του ενδιαφέροντος των παιδιών και ακολούθως προτείνονται διαθεματικές δραστηριότητες προκειμένου να διδάξουμε στα παιδιά τα επίθετα. Στα παραμύθια με ζώα η χρησιμοποίηση επιθέτων συνηθίζεται από τους συγγραφείς καθώς με αυτά αποδίδουν στους πρωταγωνιστές τους ανθρώπινες ιδιότητες. Μέσα από την παρούσα εργασία ουσιαστικά προκύπτει ότι η αξιοποίηση των παραμυθιών με ζώα στο νηπιαγωγείο μπορεί να λειτουργήσει δημιουργικά στη μαθησιακή διαδικασία σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.Abstract
In kindergarten, fairy tales are a basic teaching tool through which, children can be taught a variety of subjects. Fairy tales can be used in various ways, such as storytelling, retelling, modifying the plot of the story, illustration, dramatization, etc. in order to develop the imagination, cultivate the thinking and creativity of children, but mainly for the language development. Out of all the fairy tales, the ones that feature animals seem to be closer to the children's psychosynthesis, the perceptual ability, the interests and the needs of the children. In the present paper, a bibliographic review is done to highlight the importance of using fairy tales with animals in the learning process in kindergarten, as they are a means of piquing children's interest. Afterwards, interdisciplinary activities are suggested in order to teach children the adjectives. In fairy tales with animals, the use of adjectives is common by the writers as they attribute human qualities to their protagonists. From the present paper it essentially follows that the utilization of fairy tales with animals in the kindergarten can work creatively in the learning process in preschool children. | en_US |