dc.description.abstract | Περίληψη
Μέσω της Δημιουργικής Γραφής επιδιώκεται η εξοικείωση του παιδιού με την αναγνωστική και τη συγγραφική πράξη, η οποία θα το οδηγήσει σταδιακά στην εδραίωση της σχέσης του με τη λογοτεχνία. Το ποδόσφαιρο είναι από τα αγαπημένα αθλήματα των μικρών παιδιών και η σχέση του με τη λογοτεχνία έχει πολύ βαθιές ρίζες. Κατά την περιήγηση στη σύγχρονη παιδική λογοτεχνία, εντοπίζονται ποιήματα, διηγήματα και μυθιστορήματα με θέμα το ποδόσφαιρο. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η απόπειρα παρουσίασης μιας σειράς δραστηριοτήτων Δημιουργικής Γραφής στο Νηπιαγωγείο μέσα από τη διδακτική αξιοποίηση των σύγχρονων παιδικών λογοτεχνημάτων με θέμα το αγαπητό -στα παιδιά προσχολικής ηλικίας- άθλημα, το ποδόσφαιρο. Για τον σκοπό αυτό επιχειρήθηκε η αναζήτηση, ο εντοπισμός, η παρουσίαση και η μελέτη δέκα σύγχρονων παιδικών λογοτεχνημάτων με θέμα το ποδόσφαιρο, τα οποία στη συνέχεια αξιοποιήθηκαν για τον σχεδιασμό ενδεικτικών δραστηριοτήτων Δημιουργικής Γραφής που μπορούν να εφαρμοστούν σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Η προσέγγιση του θέματος πραγματοποιήθηκε μέσα από την ήδη υπάρχουσα σχετική βιβλιογραφία, ελληνική και ξενόγλωσση. Ταυτόχρονα, αξιοποιήθηκαν στοιχεία και πληροφορίες και από το διαδίκτυο.Abstract
Through the Creative Writing is sought the familiarization of the child with the reading and writing act, which will gradually lead him to the consolidation of his relationship with literature. Football is one of the favorite sports of young children and its relationship with literature has very deep roots. During the tour of contemporary children's literature, poems, short stories and novels about football are identified. The purpose of this essay is the attempt to present a series of Creative Writing activities in Kindergarten through the didactic use of modern children's literature on the subject of the favorite -in preschool children- sport, football. For this purpose, an attempt was made to search, locate, present and study ten contemporary children's football-themed literature, which were then used to design indicative Creative Writing activities that can be applied to preschool children. The approach of the subject was realized through the already existing relevant bibliography, Greek and foreign language. At the same time, data and information from the internet were used. | en_US |